ACN Barcelona.-“No anem al Congrés a fer política parlamentària. Amb tota humilitat, volem ser una delegació diplomàtica de la futura República Catalana”. Aquesta és la declaració d’intencions del cap de llista d’ERC, Gabriel Rufián, durant la presentació de la campanya electoral que els republicans han fet aquest dimarts a la seu nacional. Esquerra no anirà a negociar “res” a Madrid, perquè no hi ha “ningú” a l’altra banda amb qui negociar. L’objectiu és que la “imatge” de Catalunya no la monopolitzi Albert Rivera (C’s) i que els espanyols tinguin una veu que els recordi que el 27-S els independentistes “vam guanyar”. ERC obrirà la campanya a l’Auditori de Cornellà, ciutat del número 2 de la candidatura, Joan Tardà, i la tancarà quinze dies després al Teatre Principal de Sabadell, ciutat d’acollida del colomenc Gabriel Rufián. La campanya arribarà arreu del país després d’una precampanya centrada en l’àrea metropolitana.

El director de campanya i secretari general adjunt d’ERC, Lluís Salvadó, ha reconegut que aprofundiran “molt” en l’àrea metropolitana. Ja ho han fet en precampanya i ho continuaran fent durant les properes setmanes amb la intenció de sumar més adeptes a l’independentisme. L’àrea metropolitana ha estat el territori predilecte pels republicans des que Oriol Junqueras, alcalde de Sant Vicenç dels Horts, va agafar les regnes del partit. És allà on el partit ha detectat el nínxol de creixement electoral i el nínxol de creixement de l’independentisme. Pel 20-D l’objectiu és “guanyar”, segons ha subratllat Rufián. Amb aquestes previsions, el partit ha elaborat una campanya que recorrerà tot el país mostrant principalment tres cares: les dels número 1 i 2 al Congrés, Gabriel Rufián i Joan Tardà, i la del número 1 al Senat, el jutge Santi Vidal. El pressupost de campanya s’enfila a 1,5 milions d’euros dels quals 800.000 es deuen al mailing electoral. Salvadó ha explicat que, com és habitual a ERC, l’objectiu és aconseguir que la campanya no generi dèficit. Confien finançar-la estrictament amb les bestretes del govern espanyol i el retorn econòmic en funció dels resultats. Obriran la campanya a l’Auditori de Cornellà, on els acompanyarà Junqueras. De fet, el president d’ERC serà molt present en campanya i participarà en la majoria dels actes i des mítings electorals. També ho farà la secretària general, Marta Rovira, centrada també en altres actes fora del circuit dels caps de llista. Si l’acte d’inici de campanya el faran a la ciutat del número 2, el que posarà punt i final el faran a la ciutat d’acollida del número 1. Gabriel Rufián, colomenc de naixement, fa anys que viu a Sabadell. El Teatre Principal de la capital vallesana serà l’encarregat d’albergar el míting final.La campanya serà metropolitana pels matins, però viatjarà arreu del territori per les tardes. Terrassa (04-12), Mataró (05-12), La Seu d’Urgell (06-12), Granollers (07-12), Tarragona (08-12), Badalona (09-12), Vilafranca del Penedès (10-12), Vic (11-12), Barcelona (12-12), Tortosa (13-12), Manresa (14-12), Lleida (15-12), Reus (16-12), Girona (17-12) i Sabadell (18-12) seran les ciutats que acolliran els mítings de campanya.L’acte central es farà el dissabte 12 de desembre al Pavelló d’Itàlia de la Fira de Barcelona a les 17h amb presència de candidats i plana major del partit. Les joventuts d’ERC (JERC) tindran especial importància el dia de la Constitució. El proper 6 de desembre protagonitzaran un acte a Sant Adrià de Besós al costat d’Oriol Junqueras i Joan Tardà. Dimecres 16 de desembre les JERC tornaran a agafar protagonisme amb un acte a la Universitat Autònoma de Barcelona, també al costat d’Oriol Junqueras, professor durant molts anys a les facultats de Periodisme i Història.Els cartells de campanya també il·lustraran la importància de les tres cares que ERC vol apropar a la ciutadania. El somriure de Rufián, Tardà i Vidal –per separat i conjuntament- omplirà el cartells en els quals s’hi podrà llegir els dos lemes de campanya: “Som República i Defensem el Teu Vot”, amb el 27-S com a referent evident.Les xarxes socials seran una altra pota important de la campanya. ERC vol aprofitar la massa social que disposa a Internet (és el partit català amb més seguidors a Twitter -123 mil- i Facebook -80mil). Piulades, streamings, i vídeos que esperen convertir-se en virals seran material habitual en els comptes d’ERC i dels candidats. Per començar, els republicans han penjat un biopic del cap de llista, “molt conegut entre les persones informades políticament, però molt desconegut entre la ciutadania”, segons ha reconegut el director de campanya. En el vídero, Rufián explica els seus orígens al barri de Fondo de Barcelona i la importància que va tenir per ell, fill d’immigrants andalusos, la immersió lingüística. Amics i familiars -la seva mare entre d’altres- expliquen detalls de la vida del candidat republicà i Junqueras i el president de Súmate, Eduardo Reyes, analitzen políticament la figura de Rufián. “El 20-D, tothom a les urnes”, ha exclamat Tardà durant la roda de premsa d’aquest dimarts. “Després no valdran excuses de mal pagador. A reblar el clau dels resultats del 27-S. Perquè si tot va bé, si guanyem, és evident que posarem oli als coixinets de casa nostra”, ha conclòs.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb