El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

La companyia Renfe restablirà demà a primera hora la circulació ferroviària per l’R4 a Vacarisses (Vallès Occidental) per una de les vies i en quinze dues ho farà per les dues, segons ha anunciat aquesta tarda el ministre de Foment, José Luis Ábalos, durant la visita d’obres del tren que ha de connectar l’estació de Sants amb la terminal 1 del Prat. Ábalos ha reiterat el seu condol per la víctima mortal del sinistre i ha agraït la tasca dels cossos de seguretat en les primeres hores de l’accident, així com la col·laboració de la Generalitat i del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Segons ha detallat Renfe, el servei de Terrassa a Manresa i viceversa constarà d’un tren per hora i el temps del viatge es veurà incrementar en uns 10 o 15 minuts. De Terrassa a Barcelona i Sant Vicenç de Calders, i viceversa, es prestarà el servei habitual.

Segons Renfe, els trens de l’R12, que cobreixen el trajecte Barcelona-Lleida per Manresa, cobriran el trajecte amb normalitat, mentre que els que es desplacin gins a la capital catalana continuaran el trajecte per l’R4.

Avui, tècnics d’Adif i Renfe continuen treballant per restablir parcialment el servei. Els primers treballs han consistit en la neteja d’uns 450 metres cúbics de les restes de l’esllavissada i en el desballestament i retirada del tren afectat. Segons la companyia ferroviari, per poder remprendre el serveu, cal fer primer uns treballs de sanejament i estabilització el mur i el talús i el talat de 15 arbres; substituir 80 travesses i subjeccions en una longitud de 200 metres i 54 metres de carril, a més d’anivellar i alinear la via en un tram de 200 metres.

També, s’ha hagut de reposar la catenària del tram afectat, concretament 800 metres de fil sostenidor, 400 metres de fil de contacte i 100 de cable guarda, entre d’altre. A banda, s’han hagut de substituir 800 metres de cable de comunicacions, entre d’altres.

Ábalos ha explicat que en les propers dies es concretarà una reunió de treball entre Renfe, Adif i al Generalitat per tractar l’accident d’aquesta setmana, que va causar una víctima mortal i un centenar de ferits, i per l’estat de la línia 4 de Rodalies. El ministre ha assegurat que no és “aliè a la falta d’inversió que arrossega Rodalies en els darrers anys i ha destacat la importància d’aquest servei per als ciutadans davant d’altres més “exclusius i atractius”, en referència a l’alta velocitat.

Sobre l’accident, el ministre ha reiterat que res va fer pensar e dia anterior quan es va revisar la zona que el mur podia cedir i ha assenyalat que caldrà “extremar les mesures” i la prevenció “costi el que costi”. D’altra banda, també ha recordat que compareixerà al Congrés de Diputats a petició del PP i ERC per donar detalls sobre el sinistre.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.