El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Barcelona.-Els més de 80 nens de P3 que enguany comencen el curs a l’escola La Sagrera de Barcelona entraven esglaonadament a les instal·lacions aquest matí. Ho feien acompanyats dels pares, que al ser el primer dia, poden estar una estona als espais on els seus fills passaran el curs. Són aules àmplies, lluminoses i còmodes, pensades per aquests alumnes i formen part dels mòduls prefabricats que s’han habilitat pel centre. Molts pares consideren que els mòduls són un aspecte secundari i valoren el projecte educatiu, amb un mètode global i vivencial. La direcció defensa una escola ”per a tots els nens i nenes” i destaca que els mòduls permeten pensar millor una construcció en funció de les seves necessitats.

Amb tres grups de 23 infants a P3, l’escola La Sagrera, ubicada al barri amb el mateix nom, ha obert les portes per primera vegada aquest 12 de setembre. Comença però, instal·lada en mòduls prefabricats sense una data sobre a taula per a la construcció definitiva de l’escola. I és que els mòduls prefabricats són de gran qualitat, tal i com han explicat des del Consorci d’Educació, i per tant, podrien restar a l’escola durant anys. La directora del centre, Marta Utset, considera que les construccions ”han estat una sorpresa”. Utset defineix els mòduls com instal·lacions ”molt ben pensades” i assenyala que l’aïllament acústic i tèrmic, per exemple, són molt bons. Reconeix que si no era en aquest sistema, l’escola no podia començar aquest curs, i defensa que amb mòduls prefabricats s’aconsegueix ”flexibilitat” en funció de les necessitats de cada centre, de manera que la construcció definitiva es pot pensar més bé. Per això, Utset veu avantatges perquè amb un edifici no hi ha possibilitats d’intervenció, i les necessitats de l’escola estan per veure en funció del seu creixement futur. L’escola disposa actualment de dos espais. En un primer mòdul s’hi ubiquen les classes de P3 que aquest dilluns han iniciat activitat i just davant, un segon mòdul acull la sala de psicomotricitat, la cuina, el menjador, sales de professors i la secretaria. El pati, molt ampli, té un gran sorral i zones d’ombra. Als pares, tampoc no sembla preocupar-los en excés aquesta qüestió. En Joan Carles Llop, que reconeix que el centre a ser la tercera opció i dubtaven perquè havien anat canviant de projecte pedagògic en un inici, diu que els veu molt ben ”condicionats” i que per tant, encaren el curs amb ”il·lusió”. En Gonzalo Moreira ha explicat també que van sentir-se atrets pel projecte pedagògic i l’ideari de l’escola i que els mòduls són un tema ”secundari”. Com a pare, valora que els materials són nous els espais estan ben distribuïts i que realment no hi ha tanta diferència amb la construcció en bloc. El projecte educatiu que ha explicat la directora es basa en la convivència dels grups per ”treballar i créixer” a partir del que va passant, un plantejament que anirà adaptant-se a cada nivell. Es un projecte ”global”, entenent les persones integralment en ”necessitats i capacitats”. Utset ha explicat que és una escola per a tots els nens i nenes.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.