ACN Barcelona.-La Fira de Barcelona acollirà entre el 27 i el 29 de maig la primera edició del Retail Brand&Experience World Congress amb l’objectiu de situar la capital catalana en el lideratge de la transformació dels models de negoci en el sector del retail. Segons el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, “hi ha espai a Barcelona i des de Barcelona per liderar un esdeveniment singular i de primera línia” i ha destacat la presència de “perfils molt alts” entre els ponents, que presentaran les darreres solucions en relació a la digitalització del sector, entre d’altres. En total, se n’espera la participació de 210, entre els quals hi ha directius de Google, British Airways, Levi’s i Nestlé Purina, entre d’altres, repartits en 120 sessions; a més de 64 empreses emergents procedents de països com els Estats units, el Regne Unit i el Països Baixos.

Tasqué ha subratllat que no es tracta d’un esdeveniment per a gent del sector tecnològic sinó “per a gent del negoci i desenvolupament del negoci i que busqui com a través de la tecnologia generar noves experiències i generar una nova proposta de valor”. En aquest sentit, ha afegit que la fira concentrarà la “major concentració” d’start-ups’ del sector del retail en un mateix espai. “Això ens ha diferents i ens obre una oportunitat”, ha remarcat.Tasqué ha recordat que aquesta serà la primera edició del saló i ha assegurat que l’objectiu és “arribar molt alt” però que és “una fulla de ruta no s’aconsegueix en un dia”. Per això, ha comentat que s’ha plantejat un recorregut d’almenys tres anys per consolidar l’esdeveniment perquè Barcelona sigui capaç “d’agafar el lideratge mundial” i convertir-se “un gran hub tecnològic”. En aquest sentit, ha explicat que l’Smart City Expo World Congress va tardar set anys en ser un “esdeveniment de referència global”. “Juguem la Champions, competim amb Lisboa, Amsterdam, París…”, ha dit.Per la seva banda, la directora del saló, Alba Batiste, ha comentat que esperen l’assistència d’unes 6.000 persones de “perfils bastant elevats”. “El nostre objectiu és que el saló sigui visitat per gent que pren decisions de negoci”, ha assenyalat Batiste, que ha confirmat l’assistència del sector del màrqueting, operacions i tecnologia. Del total, un 20-30% seran estrangers, un dels màxims reptes de la celebració de la primera edició d’aquesta fira.Pel que fa el nombre d’expositors, n’hi haurà 106 i els eixos del congrés giraran entorn de l’experiència de marca; de client i personalització; de l’expansió i mercat immobiliari; dels nous models de retail i tendències i de les ‘start-ups’, entre d’altres. Paral·lelament, també se celebraran Labs, amb sessions obertes amb els líders del sector; i el Retail Safari, que inclou rutes per establiments innovadors de Barcelona; ‘workshops’, entre d’altres; a més d’una col·laboració amb el Primavera Sound, que se celebrarà el cap de setmana següent.Alguns dels ponents que participaran a la primera edició del Retail&Brand Experience World Congress són el president de British Airways, Álex Cruz; el director general de Carrefour França, Pascal Clouzard; la directora general de Google Iberia, Fuencisla Clemares; el director general d’EMEA de Nestlé Purina, Bernard Meunier; el vicepresident executiu a Europa de Levi’s Strauss, Seth Ellison; o el professor de màrqueting a la Universitat de Columbia, Bernd H. Schmitt. També hi assistiran el director general de Pepsico al sud d’Europa, Narcís Roure; el cofundador de Glovo, Sacha Michauld; el conseller delegat de Dulcesol, Rafael Juan Fernández i el professor del IESE José Luis Nueno, entre molt altres.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb