Joan Carles Girbés, nou president de la Setmana del Llibre en Català

  • La cita del 2019 tanca amb millor assistència i facturació malgrat un 20% menys de 'temps d’operativitat'

VilaWeb
ACN
15.09.2019 - 13:48
Actualització: 15.09.2019 - 22:41

Joan Carles Girbés serà el president de la Setmana del Llibre en Català els tres anys vinents, segons que ha anunciat avui en el seu comiat el responsable actual, Joan Sala, director de l’editorial Comanegra. Girbés, director editorial d’Ara Llibres i Àmsterdam, entoma el desafiament de ‘mantenir el model d’èxit’ de la Setmana i fer-la créixer en ‘creativitat’, perquè en espai, a l’avinguda de la Catedral, és ben difícil. De fet, Sala ha demanat a l’Ajuntament de Barcelona que no obligui a enretirar part de les casetes del tram de muralla entre la plaça Nova i les escales d’accés a la Catedral. S’acomiada satisfet després de quatre anys al capdavant i amb una 37a fira que –a manca de xifres– superarà l’any passat tant en la facturació de 500.000 euros com el nombre d’assistents.

Joan Sala s’ha acomiadat del càrrec fent un balanç positiu dels seus quatre anys de gestió. ‘Tenim la Setmana normal, d’un país normal, i que ha de continuar creixent amb aquest model ajustat.’ L’edició clou avui a la tarda després de deu dies d’activitat, amb 260 novetats editorials, 219 expositors i vora 270 activitats organitzades. Malgrat les adversitats climatològiques que segons Sala han restat un 20% de ‘temps operatiu’ de la cita literària, la previsió és tornar a superar la facturació de l’any passat (500.000 euros) i continuar creixent, però això sí, sense arribar als 550.000 euros que d’entrada s’esperaven assolir. Les xifres definitives d’assistència i facturació se sabran dimecres vinent.

En les seves primeres manifestacions públiques després del nomenament, Girbés ha convingut que la Setmana és un esdeveniment ‘consolidat’ i un ‘model d’èxit’, i ha exposat que la seva ambició és fer-la ‘créixer’, però no necessàriament en metres quadrats. ‘Mantenir això que tenim, continuar, i complementar-ho amb la creativitat del sector, a la qual apel·lo per veure com podem créixer’, ha apuntat. Girbés ha destacat els ‘desafiaments com a sector’ en un ‘gran aparador’ com és la Setmana. ‘Podem aprofitar per divulgar-lo, per fer-nos notar i fer-nos entendre’, ha dit abans de constatar que aquesta cita literària anual és en un punt molt dolç per a continuar creixent en ambició i repercussió, en algunes altres línies que podem obrir’, ha conclòs.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any