ACN Barcelona.-L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assegurat aquest dimarts que entén una presència “simbòlica” dels taxistes al carrer durant la negociació, però els ha demanat que no “col·lapsin ni paralitzin” la ciutat. “Una cosa és protestar i una altra és paralitzar tota la ciutat. Jo demanaria responsabilitat, que no acabin repercutint la seva protesta en la ciutat que els dona de menjar”, ha apuntat Colau a TV3. Malgrat això, l’alcaldessa ha assegurat que comparteix bona part de les demandes dels taxistes, i ha tornat a plantejar el termini d’una hora per contractar un VTC. Colau ha instat el conseller de Territori, Damià Calvet, a buscar el “consens” en aquesta regulació com va fer l’Àrea Metropolitana amb el reglament, que va obtenir un ampli suport polític.

Colau ha considerat “totalment inadmissible” que hi hagi un sol episodi de violència o d’agressió en les mobilitzacions dels taxistes, però a més ha demanat al sector que “no col·lapsi” la ciutat. “Entenc que mantinguin una protesta simbòlica, però no entenc que paralitzin la ciutat”, ha dit.L’alcaldessa ha advertit que aquest “dany generalitzat a la ciutat no ajuda ningú, ni al sector del taxi ni a la població”. Tot i així, ha recordat que no és competència de l’Ajuntament un possible desallotjament, perquè és una qüestió d’ordre públic, i per tant dels Mossos d’Esquadra. En aquesta línia, ha demanat “sentit comú i diàleg” a totes les parts perquè s’arribi a un acord que acabi amb la protesta. Colau ha instat Calvet a arribar a una solució de “consens”, i ha recordat que l’Àrea Metropolitana de Barcelona va elaborar un reglament amb un amplíssim acord dels grups polítics. “No entenc que Calvet sortís divendres amb un anunci que ell sabia que generaria una gran polèmica i incendiaria el sector”, ha insistit.Sobre els terminis de precontractació, ha assenyalat que entre els quinze minuts i les 24 hores hi ha moltes termes mitjos. Al seu parer, una hora és un temps “raonable” que permet distingir els dos serveis. Colau també ha volgut remarcar que en aquesta qüestió no només està en joc el sector del taxi, sinó “els drets de tota la ciutadania”, ja que el que ha passat en altres ciutats és que aquests serveis que han comprat llicències a preus molt baixos primer acaben amb el servei amb els seus preus competitius però després acaben fent “pujades espectaculars” quan tenen el monopoli.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb