ACN Barcelona.-El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l’Obra Social La Caixa impulsen la campanya ‘#AMiNoMenganyen’ amb l’objectiu de fomentar l’esperit crític de la ciutadania en general, i dels adolescents en particular, cap als continguts audiovisuals i incentivar un ús responsable de la tecnologia, dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials. La campanya vol conscienciar la ciutadania i els joves en particular davant les pantalles i alertar sobre els perills del ciberassetjament, de les ‘fake news’, de les amenaces a la privacitat digital i de les addiccions al joc i les apostes en línia.

La campanya comptarà amb la difusió d’espots per TV3, de falques per Catalunya Ràdio i de clips de vídeo per les xarxes socials. També hi haurà la participació d’una desena d’influencers i youtubers, que sumen entre tots més d’un milió de seguidors. Així mateix, els mitjans audiovisuals de la CCMA tractaran els temes de la campanya en 13 programes i informatius. L’Associació Catalana de Ràdio (ACR), que aplega les ràdio privades, també participa en la campanya i les seves emissores associades n’emetran els anuncis.La campanya ha començat aquest dimarts amb l’emissió de l’anunci per TV3 en ‘prime time’ i de les falques publicitàries per Catalunya Ràdio, i es desenvoluparà en dues onades d’activitats diverses, que s’allargaran fins al 13 d’octubre. La iniciativa s’adreça especialment als joves d’entre 10 i 17 anys, per bé que també inclou missatges per als majors d’edat especialment pel que fa a l’addicció al joc i a les apostes en línia, així com per a les famílies, per tal que ajudin els menors a evitar l’abús de les tecnologies i els continguts perjudicials.La campanya “#AMiNoMenganyen” ha estat presentada en una roda de premsa en la qual han participat el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, la vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, i el director de l’Àrea Comercial i Educativa de la Fundació La Caixa, Xavier Bertolín. Loppacher ha explicat que actualment tothom viu “envoltat de pantalles i d’inputs comunicatius i informatius, i això, en molts aspectes, és molt positiu, però també té riscos importants”. En aquest sentit, ha assenyalat que “un dels grans reptes de la societat és apoderar i educar la ciutadania, i en especial els menors, a desenvolupar-se amb seguretat en aquest nou entorn”. Llorach ha destacat la implicació dels mitjans de comunicació públics en l’educació mediàtica: “Volem estimular el sentit crític i ajudar a formar una ciutadania responsable i conscient. Per aquest motiu, sumem esforços ara en aquesta campanya conjunta i hi donem suport tot produint-la i difonent-la mitjançant TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals de la CCMA”. Per la seva banda, Bertolín ha afirmat que és “molt important” ajudar les escoles que els nens i nenes siguin ciutadans i ciutadanes competents per a la vida, per fer front a les necessitats i els reptes que “planteja la societat del segle XXI”.Segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), el 71,8% d’infants i joves d’entre 10 i 15 anys disposen de mòbil. Als 16 anys, el 98,9% ja es connecta a internet mitjançant el mòbil. D’acord amb les dades de l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), els infants d’entre 6 i 13 anys passen una mitjana de 5 hores diàries davant d’alguna pantalla (mòbil, televisor, ordinador, consola o tauleta), xifra que creix fins a les 7 hores el cap de setmana.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.