05.08.2026 - 17:59
El govern alemany ha obert una investigació després que aquesta nit s’hagi detectat un dron amb un artefacte explosiu a l’aeroport de Leipzig i un altre objecte no identificat hagi xocat amb un avió de càrrega. Segons ha informat la policia de Saxònia, l’avís el va donar un treballador quan va veure un dron a la zona de seguretat de les operacions de transport de mercaderies, a prop de la pista sud. Els agents van comprovar l’aparell i van retirar el detonador amb un robot de desactivació d’explosius. En paral·lel, un segon objecte va col·lidir contra un avió de càrrega. L’aeronau estava aterrant quan es va trobar la pista tancada i, en tornar a enlairar-se, va patir el cop. Per precaució, es van suspendre totes les operacions.
La investigació l’ha assumit la Central d’Extremisme de Saxònia de la Fiscalia de Dresden i el Centre Policial de Defensa contra el Terrorisme i l’Extremisme. Segons mitjans alemanys com el diari Frankfurter Allgemeine, les autoritats no descarten que darrere hi hagi un motiu polític, atès que els aeroports es consideren infrastructures crítiques.
El ministre de l’Interior alemany, Alexander Dobrindt, ha suspès les seves vacances i demà assistirà a una reunió informativa amb el seu homòleg a Saxònia, Armin Schuster, i representants dels cossos de seguretat. Segons mitjans alemanys, a dos quarts de vuit del vespre està previst que faci una conferència de premsa per informar de les novetats de la investigació.