El govern constituirà la Direcció General de Disciplina d’Habitatge aquest juliol com a resultat d’un acord amb els Comuns

  • Albiach assenyala que caldrà una persona de consens

VilaWeb
11.07.2026 - 10:13
Actualització: 11.07.2026 - 22:12

La presidenta dels Comuns al parlament, Jéssica Albiach, ha dit que el govern constituirà aquest juliol la Direcció General de Disciplina d’Habitatge com a resultat d’un acord amb el partit. Segons que ha explicat, l’organisme pot estar en funcionament ja durant el mes d’agost.

En una entrevista a “L’hemicicle” de Catalunya Ràdio, Albiach ha recordat que la creació d’aquesta nova direcció general es va aprovar la setmana passada amb la llei d’acompanyament del pressupost, i que és molt important per als Comuns per a garantir el règim sancionador contra qui incompleixi la llei d’habitatge.

La presidència de la nova direcció haurà de recaure en una persona de consens entre els Comuns i el govern. Albiach ha remarcat que aquesta persona no ha de pertànyer ni a l’espai polític del partit, ni al del PSC. Considera que ha de ser una persona que tingui una trajectòria sòlida de lluita per l’accés i de defensa del dret de l’habitatge i que tingui experiència i determinació sancionadora contra els fons voltor.

El nom de la persona encara no s’ha decidit, però Albiach insisteix que cal algú que s’atreveixi, des del govern, a plantar cara als fons voltor.

Sobre la proposta dels Comuns per a prohibir la compra especulativa d’habitatge, que ha superat el primer tràmit parlamentari aquesta setmana, la dirigent ha defensat que la llei és “sòlida”.

Després de l’anunci de Junts i el PP espanyol que portaran el text al Consell de Garanties Estatutàries, Albiach ha assegurat que la llei està “blindada jurídicament” i que s’ha treballat amb un equip propi i amb un grup de treball del govern en el qual també hi havia constitucionalistes.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor