El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromés és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.

Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Barcelona.-Adif i Adif Alta Velocitat han registrat unes pèrdues de 234 milions d’euros els primers nous mesos de l’any “mantenint-se pràcticament constant respecte del mateix període del 2018”, ha assegurat la companyia en un comunicat. La xifra de negoci conjunta es va situar en 937,11 milions d’euros fins al setembre, un 2% més que l’any anterior. La majoria d’aquests ingressos corresponen a la liquidació dels cànons ferroviaris per la utilització de la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG, en les seves sigles en castellà). El resultat brut d’explotació va sumar 170,94 milions d’euros, cosa que, segons la companyia, “demostra l’esforç realitzat per millorar la qualitat del servei prestat als operadors i usuaris de tren”, que es materialitza en un increment de la despesa en reparació i conservació de la xarxa i edificis en 17 milions d’euros i en serveis de seguretat a les estacions, que va créixer en 10 milions d’euros.

Les partides per la conservació d’infraestructures d’Adif i Adif AV cada vegada tenen més pes a causa de l’extensió de les xarxes de totes dues entitats, apunten. Després de la posada en servei de la línia d’alta velocitat entre Antequera i Granada, les xarxes arriben als 15.366 quilòmetres.El resultat financer de les entitats va millorar un 11% en els primers trimestres de l’any en relació amb el mateix període de 2018. Segons el grup, es deu a la disminució de la despesa financera per deutes a tercers en 9 milions d’euros i en l’increment dels ingressos de participacions en capital, que van créixer uns 5 milions d’euros.Pel que fa a Adif AV, l’import net de la xifra de negocis va arribar als 443,14 milions d’euros, amb un augment interanual del 4%, superior al mostrar en el primer semestre (3%). La recaptació per cànons de línies de titularitat d’Adif AV va registrar un increment del 3,65%. El augment més gran en els ingressos, amb un 14,61%, es va produir en l’eix Madrid-Valladolid-Lleó-Zamora.Amb relació a Adif, la seva xifra de negoci va ser de 494 milions d’euros, un 0,5% més amb un creixement del 0,7% en la recaptació dels cànons en les línies, a causa de l’augment de les tarifes. Adif ha continuat amb la política de sanejament financer, reduint el seu endeutament a valor nominal en 46 milions d’euros des del 30 de setembre de 2018. En funció de les disponibilitats pressupostàries, la previsió de l’empresa és rebaixar l’endeutament en 231 milions des d’octubre de 2019 a desembre de 2024.El volum inversor d’Adif en aquest període es va elevar als 376 milions d’euros, un increment del 62,38% si es compra amb la inversió executada en el mateix període de l’any passat. I és que en els primers nou mesos de l’any, Adif ha invertit més de 130 milions d’euros a la xarxa de Rodalies. A més ha executat inversions per la implantació de l’ample internacional al corredor del mediterrani a Catalunya per valor de 32 milions d’euros. Addicionalment, ha realitzat inversions per valor de 64 milions d’euros en obres d’emergència, fonamentalment derivades d’episodis meteorològics adversos que han passat en els últims nou mesos.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.