Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Diumenge  26.04.2015  06:00

El MNAC posa el focus en la fotografia d'entreguerres de Gabriel Casas

El museu acull una mostra monogràfica dedicada al fotògraf català

Men?ame
 

El Museu Nacional d’Art de Catalunya exhibeix des de dimecres 'Gabriel Casas. Fotografia, informació i modernitat, 1929-1939'. Es tracta de la primera gran mostra monogràfica dedicada a un dels fotògrafs catalans més importants del període d'entreguerres perquè Casas va ser l’introductor al nostre país de l’estil fotogràfic de la 'nova visió'. La mostra recull cent vint fotografies ordenades a partir de quatre àmbits temàtics: Registres, Nova Visió, Fotografia social i Retrats.

Gabriel Casas és un dels fotògrafs més desconeguts del període d'entreguerres i la finalitat d’aquesta exposició és la de mostrar la seva faceta més experimental i difondre la seva obra. 'Gabriel Casas. Fotografia, informació i modernitat, 1929-1939' se centra en un període de deu anys: una dècada que va des del final de la Primera Guerra Mundial fins a l'inici de la Segona. Aquesta elecció es deu a que aquells anys van ser un moment molt clau per la difusió de la fotografia moderna i que Gabriel Casas hi va jugar un paper fonamental.

Les cent vint instantànies seleccionades s'han agrupat en quatre àmbits a l'exposició. 'Registres' inclou una sèrie d'imatges de Casas com a fotògraf d'informació, en un context en què la imatge tenia un protagonisme creixent. A 'Nova Visió' es poden veure exemples de com va connectar amb l'avantguarda artística europea i com va introduir aquesta corrent al país. La ‘nova visió’ va ser un corrent fotogràfic moli innovador perquè emprava un llenguatge i uns recursos estètics fins aleshores inèdits, com ara els contrapicats, picats, les sobreimpressions...

En tercer lloc, i sota l'epígraf 'Fotografia social', la mostra palesa l'interès del fotògraf per documentar la vida de les classes desafavorides de la Barcelona de 1930. Finalment a 'Retrats' s'hi troba una selecció d'imatges de celebritats i de persones anònimes que Casas va immortalitzar aproximant-s’hi des de l'estètica documental, el surrealisme o la ‘Nova Visió’.