Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Divendres  16.01.2015  18:39

Autor/s: ACN

Wert denega les tres úniques sol·licituds d'ensenyament en castellà perquè no es complien els requisits

El ministeri demana de nou a la Generalitat que permeti el compliment del 'dret constitucional d'aprendre en castellà'

Men?ame
 

El Ministeri d'Educació espanyol ha denegat les tres primeres i úniques sol·licituds que ha rebut de famílies que reclamaven l'aplicació del decret d'ensenyament del castellà, i per tant que se'ls pagués l'educació en un centre privat davant la manca d'oferta pública a Catalunya en aquesta llengua. Segons han explicat a l'ACN fonts del ministeri, durant els tràmits del procediment es va posar de manifest que les tres famílies havien matriculat els seus fills a una escola bilingüe, però castellà-anglès, on tampoc s'oferia l'educació en castellà com a llengua vehicular.

El ministeri considera que les peticions no s'adeqüen a l'esperit del decret, que estableix el pagament de l'escolarització en un centre privat --uns diners que al final ha de pagar la Generalitat-- sempre que no existeixi oferta al sistema públic, com passa --asseguren-- en aquests casos, però amb la finalitat que els alumnes accedeixin a una escola on el castellà sigui llengua vehicular.

Segons fonts del ministeri, en aquest cas les tres famílies havien arribat fins al final en el procediment establert pel decret, que estipula que primer cal demanar a la Generalitat poder estudiar en castellà, i si la resposta és negativa per manca d'oferta cal matricular els alumnes a un centre privat que sí que ofereixi aquesta llengua com a vehicular i demanar al ministeri que s'apliqui la norma per rebre els diners.

En aquest procés previ a qualsevol pagament, cal enviar al ministeri la documentació que acredita que els alumnes no poden ser escolaritzats en castellà i també la matrícula a l'escola privada. Ha estat en l'anàlisi d'aquesta documentació on s'ha detectat que les tres famílies havien matriculat els alumnes a una escola bilingüe, però no en castellà, sinó català-anglès.