Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Divendres  21.11.2014  06:00

Sentir les emocions de Twitter

Men?ame
 

Al final d'octubre, a la conferència tecnològica Web Summit de Dublín, un grup d'empreses tecnològiques joves i innovadores foren convidades a presentar-se al públic i a mostrar-hi els seus productes. En aquest espai de descoberta de 'start-ups' amb més potencial de creixement d'Europa hi va assistir Sisu Labs, una empresa barcelonina dedicada al creixent sector de l'anàlisi i explotació de grans volums de dades. Se'n destaca un producte, Sento, que aplica tecnologies d'anàlisi semàntica al contingut a Twitter per a extreure'n informació al moment. 'A més, cal tenir present que tot aquest contingut té un sentiment associat: hi ha opinions i emocions dels usuaris —explica Miquel Álvarez—. No sols podem extreure què diu la gent a Twitter, sinó com se sentia quan ho deia, perquè analitza tant les paraules com el context dels missatges de cent quaranta caràcters.' Sento és una eina interessant per a empreses i agències de comunicació, però també per a mitjans de comunicació i partits polítics. I funciona, ara com ara, en català, castellà i anglès, però no en finès, la llengua que dóna nom a l'empresa, Sisu: 'Vol dir una cosa així com saber sortir-se'n tot i l'adversitat i les complicacions.'

· Podeu escoltar el programa en format mp3.

· També a través d'algunes ràdios locals i des de la Xarxa.

· Podeu descarregar el podcast de l'Internauta des de VilaWeb o de l'iTunes.

· L'Internauta també s'emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les cinc de la tarda.