Es mor l’escultor Evarist Navarro

  • Ho ha anunciat l'IVAM aquest dimecres

VilaWeb
VilaWeb
Redacció / EP
22.10.2014 - 15:55

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’escultor Evarist Navarro (Castelló de Rugat, 1959), membre d’una generació d’artistes que va renovar l’escultura als anys vuitanta, s’ha mort aquest dimecres, segons ha informat l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) a través de les xarxes socials. El soterrar serà dijous, a les 18.00, al seu poble natal.

El museu exposa actualment les últimes creacions de l’artista, qui feia temps que estava maalt. Es tracta de ‘Camins de l’equilibri possible’ i ‘Llar de Chipi’, fruit de la seua participació en la performance ‘Al vapor’, en la qual l’autor va transformar 200 quilos de clòtxina en una reflexió sobre l’efímer i l’etern.

Precisament en la presentació d’aquell projecte, l’artista, que es trobava ja en una fase molt avançada de la malaltia, va explicar que ‘Llar de Chipi’ era un homenatge a l’artista i amiga personal Chipi Garrido, morta fa 12 anys, i coautora al costat de José Morea i Joan Verdú del cartell de la festa artística ‘de les clòtxines’. En aquell moment, Navarro va reconèixer emocionat que el record cobrava un significat especial en trobar-se ell en una situació similar a la de la seua amiga.

Evarist Navarro es va llicenciar en Belles arts a la Universitat de Barcelona, on entre els seus professors hi havia Santos Torroella i Hernández Pijoan. En tornar a València es va doctorar en Belles arts per la Universitat Politècnica de València, on hi va ser professor del departament d’escultura.

Materials diversos

Com a creador va formar part de la generació d’artistes l’obra de les quals va ocupar un lloc destacat durant el període de renovació de l’escultura en la dècada dels vuitanta. En aquest període inicial de la seua trajectòria artística, la seua investigació es va estendre a materials tan diversos com el plàstic industrial o el ferro colat.

En la dècada dels noranta, la seua producció es transformaria radicalment en allunyar-se de les tendències generacionals i decantar-se cap a una investigació més personal, en l’exploració formal de la qual va adoptar el fang com a matèria primera i suport per a les obres.

L’IVAM va dedicar en 2011 una exposició a les seues investigacions sota el lema ‘La construcció de la memòria’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any