Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dilluns  01.09.2014  06:00

Escola Valenciana durà als tribunals el decret de currículum de primària

Considera que la resolució de la Conselleria d'Educació vulnera la Llei d'Ús i l'estatut

Men?ame
 

Escola Valenciana considera que el decret de currículum de primària de la Conselleria d'Educació, aprovat al juliol sense acord amb la comunitat educativa, vulnera l'estatut i la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià. El president de l'entitat, Vicent Moreno va dir: 'El 3 de setembre l'alumnat d'infantil i primària comença un nou curs amb novetats que afecten els programes d'ensenyament de manera negativa a causa de l'aprovació d'un decret de la Conselleria d'Educació que, una vegada més, margina l'aprenentatge i la competència lingüística en valencià de l'alumnat i el plurilingüisme educatiu.'

Escola Valenciana creu que les instruccions donades per la inspecció educativa entrebanquen la tasca docent de fomentar el plurilingüisme a les aules valencianes i d'afavorir la competència lingüística igual de les dues llengües oficials i un millor coneixement d'una tercera llengua, com ara l'anglès. Per això el gabinet jurídic de l'entitat presentarà aquest mateix mes un recurs contenciós administratiu contra el decret al Tribunal Superior de Justícia, per vulneració de l'article 19 del títol segon de la Llei d'Ús i l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia. 

'Són els jutges i només els jutges els qui han de valorar el recurs. A la consellera d'Educació li agrairíem que explicara a la societat per què s'allunya de complir un objectiu educatiu de llei: que tot l'alumnat tinga igual competència lingüística en valencià i en castellà --diu Moreno--. La consellera d'Educació promou el monolingüisme educatiu amb l'augment d'hores lectives en castellà a tots els programes educatius vigents. Això afecta l'alumnat que estudia en els programes plurilingües en valencià i encara més l'alumnat que estudia en el programa en castellà i que representa el 67% del total.'

Una de les conseqüències més destacables del nou decret, denuncia Escola Valenciana, és que divideix coneixement del medi en dues assignatures, socials i naturals, per a oferir-ne una en espanyol: 'El fet d'oferir naturals o socials en castellà empobreix encara més el Programa d'Incorporació Progressiva, conegut com a línia en castellà. L'alumnat que estudia en aquesta mena de programa tindrà encara menys competència lingüística en valencià, això és indubtable', diu.

El nou decret trenca un consens de fa trenta anys amb què es va establir que hi hagués si més no una assignatura de quatre hores la setmana no lingüística impartida en català en el programa monolingüe en castellà. Es va decidir que era coneixement del medi. 'La consellera d'Educació, Maria José Català, ha trencat l'acord establert al principi de la democràcia', rebla Escola Valenciana.

Men?ame