Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Divendres  13.06.2014  11:10

Autor/s: Plataformes en defensa de l'ensenyament públic valencià

A/A LOMCE. Llei Orgànica de la Millora de la Qualitat de l’Ensenyament

Men?ame
 

Divendres 20 de juny de 2014

Maleïda LOMCE,

Has de saber que has nascut amb una esperança de vida molt curta, més que res perquè véns imposada per una idea política del teu únic pare, un polític que només obté de nota popular un 1,46 (segons El Huffington Post, de 6 de novembre de 2013), el mateix home que demana una mitjana de 6,5 per a optar a beca.
Nosaltres estem segurs que perquè una Llei Orgànica Educativa dure en el temps ha de nàixer amb el beneplàcit de tota la Comunitat Educativa.

A més, has de saber que el teu nom (de Millora de la Qualitat Educativa) no és en absolut correcte, està ple de mentides, perquè segurament no sabràs contestar-nos les deu qüestions següents (dades concretes del País Valencià):

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA després de retallar per al 2014 d'un 19,85% el pressupost del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport respecte els 2.823,49 milions d’euros del pressupost de 2011? (Dades obtingudes del web www.rtve.es)

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA després d’augmentar la ràtio d’alumnat per aula? Tenim fins a 30 xiquets i xiquetes en Educació Infantil i Primària, 36 en ESO i 42 en Batxillerat.

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA després de suprimir només a Infantil i Primària 186 unitats en els últims dos cursos i curiosament la gran majoria de PEV? I com has de fer-ho si s’augmenta el nombre de professorat desplaçat per la reducció de grups en Secundària i FP?

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA després d’eliminar vora 4.200 llocs de treball de professorat des del curs 2010–2011?

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si classifiques l’alumnat mitjançant una prova imposada, que els avaluarà en aqueix moment puntual i que s’oblida del seu progrés de manera continuada? A més, no classificaràs sols l’alumnat, sinó també els centres amb la publicació dels rànquings que classifica de manera explícita el professorat. Això vol dir que milloraràs la qualitat educativa només d’aquells que puguen pagar-la?

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si t’oblides, una vegada més, de l’etapa més important per al correcte desenvolupament d’un/a xiquet/a? Sí, t’oblides de l’Educació Infantil.

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si t’oblides de la cooperació i et carregues el component compensador de desigualtats que ha de tindre l’escola? Vols millorar-la imposant com a element bàsic del desenvolupament de l’alumnat la competitivitat.

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si augmentes la tasca burocràtica que han de fer els equips directius, els quals han de renunciar a hores de docència?

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si classifiques les assignatures en troncals, especifiques i altres de lliure configuració autonòmica? Totes les assignatures tenen la seua importància i cal fonamentar-les perquè l’alumnat no es desmotive i no mostre desinterés en les aules.

· Com has de MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA si deixes de costat els bons resultats obtinguts pels Programes d’Immersió Lingüística i els d’Ensenyament en Valencià i tractes d’imposar un Programa Plurilingüe amb el qual la llengua cooficial, la nostra llengua, queda perjudicada?

Aquestes són deu de les moltes qüestions que podríem fer-te, però com sabem que et costa entendre la nostra llengua sols afegirem:

MILLORAREM LA QUALITAT EDUCATIVA imposant l’inici de curs una setmana abans sense donar cap possibilitat de conèixer el context educatiu de l’escola al professorat nouvingut? A més, començarem abans sense saber, a hores d’ara, el currículum autonòmic de Primària i d’ESO?

Per tot això i per les mobilitzacions que has patit, pateixes i patiràs et recorde que tu, LOMCE, NO ETS BENVINGUDA A LA MEUA ESCOLA.


Signat: LA COMUNITAT EDUCATIVA