Les noves vies del corredor mediterrani tindran amplada internacional, a més de la ibèrica

  • Esquerra i el Diari de Tarragona denunciaven la construcció de només amplada ibèrica entre Cambrils i Montbrió

VilaWeb
Redacció
07.05.2014 - 08:58

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El tram del corredor mediterrani entre Cambrils i Montbrió del Camp s’ha començat a construir amb amplada de via ibèrica (1,668 m), però un cop acabada, s’hi afegirà l’amplada internacional (1,435 m) a través d’un mecanisme afegit a la mateixa via d’amplada ibèrica. Així ho han explicat fonts de la Generalitat a VilaWeb, després de la publicació, al Diari de Tarragona, d’un article on s’explica que aquest tram del corredor i altres trams tenen amplada ibèrica i no pas internacional.

L’amplada ibèrica en la via de nova construcció, doncs, seria un pas previ per a construir-hi després la via d’amplada internacional i acabar tenint les dues.  

No és la primera volta que aquesta amplada de via aixeca polèmica. En el projecte inicial el corredor, pagat en bona part amb fons europeu, havia de tenir amplada internacional, però la pressió d’una part de l’empresariat valencià i català, que no volia perdre l’amplada ibèrica, va arrencar el compromís del govern espanyol de mantenir-les totes dues amplades. Fins i tot Adif va arribar a anul·lar dos contractes d’obres i es va especular que els trens haurien d’anar cap a Madrid després de passar per València per culpa de l’amplada de via. El 25 d’abril passat Adif va adjudicar dos nous contractes del corredor sense especificar quina amplada tindrien.

Tot just ahir, el Ministeri de Foment espanyol va anunciar que construiria la doble amplada del corredor mediterrani entre Tarragona i Castelló de la Plana; és a dir, que garantia que hi hauria via d’amplada ibèrica i via d’amplada internacional en aquest tram.

Una de les opcions per a mantenir la doble amplada de via és afegir-hi un tercer carril, però no és sempre possible. Esquerra té por que darrere de tot plegat no hi hagi una estratègia del govern espanyol per a perjudicar el corredor mediterrani i afavorir el central. Cal tenir present que el Partit Popular ha incorporat en el programa de les eleccions europees la recuperació del corredor central, a desgrat que la Comissió Europea ja l’ha desestimat dues vegades.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any