Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  06.11.2013  06:00

Després d'haver tancat TV3, el consell deixa els valencians sense RTVV

Compleix l'amenaça que havia fet en cas d'anul·lar-se l'ERO · El TSJ obliga a readmetre els treballadors

Men?ame
 

Dos anys i mig després d'haver tancat l'emissió de TV3 al País Valencià, el govern d'Alberto Fabra va anunciar ahir el tancament definitiu de RTVV. En un comunicat fet públic a la vesprada, el govern deia que, descartat el camí que havia emprès amb l'ERO, només li quedava una via, que era suprimir el servei públic de RTVV. Segons el consell, la readmissió dels mil treballadors acomiadats amb l'ERO fa inviable la continuïtat de l'ens. En el comunicat diu: 'Només el cost de les despeses de personal d'una plantilla de 1.700 treballadors implicaria aproximadament 72 milions d'euros, una quantitat a la qual caldria sumar la despesa de funcionament i manteniment de RTVV, un cost que la Generalitat no pot assumir en aquests moments.'

D'aquesta manera, el govern complia l'amenaça que el vice-president José Císcar havia formulat: que si s'anul·lava l'ERO amb què s'havien acomiadat més d'un miler de treballadors, caldria tancar la ràdio i la televisió públiques. El nucli dur del govern, amb el president Alberto Fabra al capdavant, es va reunir a Presidència quan feia poques hores que el jutge de la sala social del Tribunal Superior de Justícia havia anul·lat l'ERO.

L'únic precedent d'un tancament d'una televisió pública com aquest s'ha vist enguany a Grècia, i va aixecar una gran polèmica. Pocs mesos després, el govern grec ha hagut de mig desdir-se'n i obrir una nova televisió pública, si bé més reduïda.

La sentència del TSJ

La sentència del TSJ, feta pública ahir al matí, estableix el 'dret de reincorporació dels treballadors afectats en els llocs de feina corresponents'. I argüeix que s'ha vulnerat la normativa dels ERO i els drets fonamentals i llibertats públiques dels treballadors, atès que una vegada confeccionada la llista dels afectats se'n van alterar els criteris, car se n'introduïren uns de diferents dels aprovats en la decisió final de l'expedient. El magistrat diu que quan es van alterar els criteris ja hi havia hagut acomiadaments, i que això va causar una situació de desigualtat entre els acomiadats i els qui encara estaven en procés. 

La sentència també remarca que es va acabar aplicant la proposta inicial del consell d'administració, sense acceptar cap de les presentades pels sindicats, que no eren tan traumàtiques. I afegeix que RTVV, tot i tenir caràcter públic i ajustat a pressupost, tenia l'obligació de negociar 'de bona fe'.

Men?ame