Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  10.10.2013  14:02

Autor/s: ACN

Lufthansa s'estima més l'aeroport del Prat que no Barajas

L'aerolínia alemanya valora l'atractiu de Barcelona per als seus clients

Men?ame
 

Lufthansa confirma que l'aeroport de Barcelona-el Prat és el prioritari dins l'estat espanyol. El director general de la companyia per a Espanya i Portugal, Stefan Kreuzpainter, ha explicat en una conferència de premsa que l'aeroport de Barcelona absorbeix gairebé un milió de passatgers de l'aerolínia, és a dir, el 39% del trànsit de tot l'estat espanyol, mentre que Madrid-Barajas no arriba al 34%. Després de valorar l'atractiu de Barcelona per als seus clients, especialment pel turisme, ha anunciat que aquesta temporada d'hivern Lufthansa mantindria la setena freqüència diària entre Barcelona i Frankfurt, que va començar a operar a l'estiu.

Entre els mesos de gener i agost, Lufthansa, la primera aerolínia europea, va transportar un 5,1% més de passatgers des de Barcelona i cap a Barcelona respecte del mateix període de l'any passat. Segons Kreuzpainter, aquesta dada significa haver superat les previsions de creixement.

Durant els vuit primers mesos de l'any, el total de passatges que van volar des de Barcelona amb Lufthansa va créixer d'un 3%, gràcies al nou vol que hi ha des del juny a la ruta Barcelona-Frankfurt.


El directiu de Lufthansa ha dit que la ruta Barcelona-Frankfurt és una de les que registra una ocupació més alta de l'aerolínia, superior al 80% (un vol continental sol tenir una ocupació mitjana del 70%). Kreuzpainter ha afegit que, tot i que la crisi econòmica també afecta el sector aeronàutic, Luthansa està molt satisfeta de 'l'estabilitat' del mercat a Barcelona i a l'estat espanyol.

En aquest sentit, Kreuzpainter ha valorat l'atractiu turístic de Barcelona per a una companyia com Lufthansa i per als passatgers alemanys, especialment en moments d'inestabilitat política en uns altres mercats turístics tradicionals com ara Turquia. Tanmateix, el directiu ha considerat Barcelona com un aeroport amb molta competència, especialment per la força de les companyies de baix cost com ara Vueling a la instal·lació del Prat.