L’aeroport de Castelló haurà de demolir i refer una part de l’obra per obtenir el permís d’obertura

  • Els dirigents del Consell i d'Aerocas no gosen donar cap data definitiva

VilaWeb
Redacció
24.06.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Mentre continua el judici per les acusacions i demandes mútues entre Aerocas i Construcciones Aeroportuarias, en el qual estan en joc més de quatre-cents milions d’euros, ara s’ha sabut que l’Agència de Seguretat Aèria espanyola no donarà el vist-i-plau a les obres, necessari per a la definitiva autorització d’obertura, mentre no s’enderroqui i es refaci el carril que connecta la pista d’aterratge amb la zona d’estacionament. En total, uns dos-cents mil euros, i un mes més d’obres.

I és que el carril de rodatge construït actualment permetria la circulació d’avions de la classe 4C, és a dir, dels de fins a 34 metres; però Aerocas vol que la certificació del’aeroport abasti també els de classe 4D, de fins a 52 metres. En conclusió, cal enderrocar l’obra actual i tornar-la a executar.

Davant d’aquest panorama, la data del 16 d’octubre, que era l’última que s’havia apuntat per a la definitiva autorització dels vols, ha tornat a quedar ajornada i ara, ni des del Consell ni des d’Aerocas, ningú no gosa donar-ne cap altra. I, tot això, sense saber-se d’on sortiran els diners per pagar les indemnitzacions, si la demanda de Construcciones és acceptada pels tribunals, i sense notícies de cap empresa o entitat mínimament seriosa que es vulgui fer càrrec de l’explotació.

Més notícies:

VilaWeb Castelló de la Plana

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any