Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Divendres  07.06.2013  22:55

Autor/s: Editorial

Persistir en l'error

Men?ame
 

El Consell ha rectivat el projecte de l’autovia Villena-Muro mentre cada dia esclaten conflictes socials greus en tota mena de sectors, alguns de primera necessitat, com l’educació, la sanitat o les farmàcies.
 
Aquesta infrastructura ha estat rebutjada pels alcaldes de Muro, Agres i Alfafara perquè consideren un despropòsit l’obra, no només per l’impacte mediambiental, també perquè ningú no demana aquesta via ràpida quan els pobles d’aquest territori estan necessitats d’altres infraestructures urgents. Cal que destaquem la situació pel que té d’inèdita: uns alcaldes menyspreen una inversió per considerar-la innecessària, quan fa poc temps, qualsevol obra pública era benvinguda sense que ningú es preguntara si realment feia falta o no.



Segons els pressupostos aprovats, només la redacció del projecte per a l’autovia Villena-Muro costarà quatre-cents noranta mil euros, mentre que l’aulari infantil, que Banyeres de Mariola demana des de fa dècades, ha desaparegut de les partides pressupostàries. Faria bé l’alcalde de Banyeres de sumar-se a aquests alcaldes crítics i reclamar racionalitat en les noves inversions.



En un moment dramàtic per als valencians, amb les xifres d’atur disparades, els serveis socials retallats, els proveïdors sense cobrar i centenars d’empreses que han fet fallida o estan a punt de fer-la, el Govern de la Generalitat segueix apostant pel model caduc dels macroprojectes, encara que s’haja demostrat nefast per a l’economia valenciana. Ja ningú pot amagar que la política d’obres faraòniques del Consell ha fracassat de la manera més cridanera possible. La llista de despropòsits del Consell en la política de grans esdeveniments és extens, sobretot, si analitzem la situació crítica actual de les finances valencianes. Tanmateix, el nostre govern autonòmic segueix amb el pas canviat apostant per projectes desgavellats. Ara també pretén d’aprovar el macrocentre comercial al Port Mediterrani, a Paterna, un dels més grans d’Europa, que costarà mil quatre-cents milions d’euros.