07.06.2013 - 14:02
El PSIB-PSOE s’ha mostrat molt crític amb el nou Decret Llei per a Platja de Palma que avui ha aprovat el Consell de Govern per considerar que va ‘en la direcció totalment equivocada, afavorint l’urbanisme a la carta per davant d’una planificació ordenada i coherent per reconduir una zona turística madura’.
Així ho ha expressat la diputada Isabel Oliver. A la Platja de Palma ‘no falten places hoteleres, sinó que en sobren. El decret llei va pel camí de més massificació, més compactació, més densificació’, ha valorat Oliver.
La diputada socialista lamenta que el PRI de Platja de Palma encara no hagi estat aprovat i, mentrestant, ‘ni la llei general turística del PP, ni el decret de l’any passat que modifica la Llei de Platja de Palma, ni aquest nou decret afronten de forma integral el problema de la Platja de Palma’, ha apuntat Oliver, qui ha sentenciat que ‘el PP torna a fer urbanisme a la carta sense enfrontar vertaderament la remodelació integral’.
A més a més, Oliver ha recordat que a la Platja de Palma no només hi ha hotels, sinó que hi ha oferta complementària, hi ha veïnats i tot un seguit d’empreses i persones que han estat ‘totalment ignorats per la nova normativa’. El decret llei autoritza els hotels a augmentar l’alçada i volum, però a l’oferta complementària li dóna 3 anys per modernitzar-se, sense cap altra opció. Tampoc preveu més inversió pública en mobilitat, neteja, seguretat ni altres serveis públics necessaris per a la zona.
Aquesta actuació a Platja de Palma, es podria fer extensiva a totes les zones turístiques madures de les Illes Balears, per a les quals el PP no té més solució que ‘més construcció i més massificació’, segons el PSIB.