22.05.2013 - 20:15
‘No estic d’acord amb allò que vostè em diu, però faré tant com pugui perquè ho pugui dir.’ Aquesta és la frase que el president d’ERC, Oriol Junqueras, va atribuir a Voltaire en un ple de final de gener per afirmar que els contraris a la independència podien defensar que calia fer una consulta. Avui, el diputat de CiU, Josep Rull, ha recordat aquella cita en la seva intervenció en el debat al parlament sobre les esmenes a la totalitat a la llei de consultes.
Però en una intervenció per al·lusions al final del debat, el diputat del PP Santi Rodríguez ha recriminat a Rull que fes aquella cita i li ha dit que s’equivocava fent seguiment de Junqueras, perquè la frase era apòcrifa i no pas de Voltaire.
Rull ha contestat a Rodríguez dient que desconeixia si aquella frase era de Voltaire o no, però que n’hi havia una altra que deia: ‘La ignorància és atrevida.’
Junqueras ha demanat la paraula per desfer l’embolic. El president dels republicans ha explicat a Rodríguez que era una frase inclosa en la introducció d’una biografia sobre Voltaire, en la qual l’autor defensava que amb aquesta frase es podia sintetitzar una part del pensament del filòsof.
Arran d’aquest article, Junqueras feia saber a traves de Twitter una altra frase de Voltaire, en aquest cas, sobre Catalunya:
@vilaweb Voltaire també va afirmar: “Catalunya pot prescindir de l’Univers sencer i, en canvi, els seus veïns no poden prescindir d’ella”.
— Oriol Junqueras (@junqueras) 23 de maig de 2013
@junqueras @vilaweb Si no ho recordo malament, Voltaire, “El segle de Lluís XIV”, (1751).
— Oriol Junqueras (@junqueras) 23 de maig de 2013