Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Dimarts  19.03.2013  18:16

Autor/s: Departament de valencià de l'IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló de Rugat

El 'Manuel Sanchis Guarner', un concurs de narrativa consolidat

Men?ame
 

Escriure contes i convertir el procés en un activitat agradable és un dels objectius del nostre concurs de narrativa curta 'M. Sanchis Guarner'. Onze anys de compromís amb la llengua i amb l’escola, onze convocatòries oferint  un alt percentatge de participació, onze motius per sentir-nos orgullosos del nostre alumnat. Onze cursos publicant els millors relats i fent-los arribar a tot l’alumnat. El germà major, el Sambori, ha acollit regularment la llarga trajectòria atorgant-nos nombrosos guardons. En aquesta línia d’eufòria productiva traiem pit i ens atrevim a  donar unes pautes fruit de l’autoreflexió en el procés. Ací van.

Entre els deures dels docents de les assignatures de llengua cal apuntar una necessitat d’afluixar en l’autocràcia gramaticalista a favor d’un enfocament pedagògic comunicatiu. Cal inculcar en els joves escriptors una orientació competencial perquè s’entenga l’aprenentatge lingüístic com una ferramenta per ajustar-se a la vida real. Una altra fita que hem d’aconseguir passa per adaptar i integrar-les en l’àmbit de les TIC. Entenem que el creixement exponencial de les noves tecnologies no passa desapercebut entre l’alumnat. Aporten al procés el punt de motivació intrínsec que les caracteritza. La facilitat de la publicació  en blocs o semblants dels relats i la interacció dels comentaris fomenten un dinamisme sobre les produccions literàries que cal aprofitar.
 
Fins i tot Cassany, en algunes ocasions, ha reivindicat l’existència d’escoles d’arts escrites, de la mateixa forma que coneixem conservatoris, escoles de balls o de belles arts.. I com que no les tenim encara,  apareixen els concursos literaris  com a succedanis.

Escriure per a ser llegit, escriure per a projectar en l’exterior els pensaments en un procés d’instrospecció terapèutica constant. Escriure al cap i a la fi per entendre’s millor a nosaltres mateixos.