Esperant el ‘primer avió’ a l’aeroport de Castelló

  • Es tractaria d'un vol de prova d'AENA, que costa cent vint mil euros

VilaWeb
Redacció
18.02.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Aerocas, l’empresa pública dependent de la Generalitat i la Diputació de Castelló, haurà de pagar cent vint mil euros a AENA per al primer vol de calibració de l’aeroport. Ho denunciava el diputat de Compromís Josep Maria Pañella a VilaWeb Castelló. El vol en qüestió sembla que es pot fer abans d’acabar el mes, tot i que ni Aerocas ni AENA no n’han anunciat cap data concreta. Sembla que l’avió anirà carregat d’equipament elèctric, i que haurà de sobrevolar l’aeroport i fer maniobres d’aproximació per comprovar el bon funcionament dels sistemes de radioajuda.

És un pas previ obligatori abans que AENA aprovi el funcionament de l’aeroport, o bé indiqui què s’hi ha de modificar. Però el cas és que, després d’aquest primer avió, purament de proves tècniques, sense passatgers, no se sap quan aterrarà el primer vol comercial.

‘Ara ens gastarem cent vint mil euros públics per al vol de prova que, suposadament, ha de servir per aconseguir els darrers permisos d’obertura d’un aeroport inaugurat fa tres anys i que ens ha fet ser la riota del món, amb allò de ser un aeroport sense avions. I esperem que ara almenys les instal·lacions passen la prova, perquè només faltaria que alguna cosa no estigués en ordre i que s’hagués de tornar a començar, amb una nova sobredespesa’, deia Pañella la setmana passada.

‘En el procés d’aprovació i construcció de l’aeroport, tot s’ha fet a l’inrevés de com hauria estat raonable: primer se’n va aprovar la creació i després se’n va plantejar la viabilitat; primer es va construir i després es va pensar com fer-lo rendible; primer es van demanar els permisos i després s’hi van fer les reformes que calien; primer el van inaugurar i després van mirar que fos autoritzat, i ara primer pretenen obtenir el permís definitiu i després es preguntaran si té comprador real o si és viable econòmicament’, denunciava Pañella. Rere aquest funcionament ‘cap per avall’, el diputat hi veu un nom, Carlos Fabra, ‘que fa i desfà, per damunt del consell, quan presidia la Diputació i quan la va deixar, i que, inexplicablement, el president de la Generalitat continua mantenint al capdavant d’Aerocas, malgrat els encausaments, els errors i les decisions unilaterals’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any