Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  16.10.2012  10:06

Autor/s: Aïda Rodríguez, Marina Sánchez

Com viure de YouTube, les claus de l'èxit

Men?ame
 

Busqueu desesperadament la manera de fer-vos famosos i guanyar-vos la vida d’una manera entretinguda? Us encanta crear petites històries en vídeo i voleu seguir les passes dels vostres ídols de YouTube? Doncs aquí trobareu algunes de les claus de l’èxit explicades pels seus protagonistes.

Si bé hi ha gent que guanya diners simplement amb vídeos virals, aquells que són compartits i s’escampen de manera ràpida per la xarxa, també hi ha tota una generació de joves “youtubers” dedicada a fer allò que més els hi agrada, pujar vídeos al portal regularment. Joves com Rush Smith, Loulogio, Bollicao, Yellow Mellow, entre d'altres, s’han anat fent a poc a poc un lloc a Internet amb propostes audiovisuals molt elaborades. La quantitat de seguidors de cadascuna d'aquestes estrelles de la xarxa és enorme. Per exemple, en el cas de Bollicao arriba gairebé als 93500.

D’entre tots aquest fanàtics del vídeo, Rush Smith i Loulogio proporcionen el punt de vista dels que estan dins de l’huracà YouTube. També diu la seva Alberto, del canal WhayNote, que tot i ser un iniciat ja ha vist remunerat el seu esforç i no dubta a fer-se un lloc entre els més grans.

Les claus per triomfar a YouTube venen de la mà d’aquests tres joves. No hi ha una recepta clara per obtenir un vídeo suculent per a tots els públics, però el que recomanen és, sobretot, passar-s’ho bé i fer el que t’agrada. La por a les crítiques i a donar el primer pas s’ha de deixar a un costat. S’ha d’agafar el bou per les banyes i tenir paciència, ja que l’èxit no ve de cop.


Com guanyar-se la vida a YouTube

No tots van veure, en un inici, una oportunitat en el portal per guanyar diners. En alguns casos, les casualitats i el boca orella van fer de les seves. A d'altres, els atreia l’oportunitat de publicar continguts i, els més espavilats, el veien ja com una font d’ingressos. Però s’ha de tenir una cosa clara: viure dels ingressos de YouTube no és el mateix a viure de les oportunitats que ofereix.


Els ingressos del canal

Com funcionen els ingressos del servidor de Google? Com es pot aconseguir cobrar d’aquest portal? El programa de “partners” de YouTube ofereix una oportunitat a tot aquell que generi un gran trànsit de visites. A més, si la sort l’acompanya, una marca podria interessar-se, de manera que, a part dels ingressos rebuts de la publicitat allotjada al canal, hi hauria una monetització per part d’agents publicitaris externs.


Els resultats de l’èxit del vídeo online

L’èxit creixent d’aquests joves creadors també es deu a l’augment progressiu del consum del vídeo a Internet. L’expert en vídeo online, Héctor Milla, comenta que, des del 2005, “el consum ha anat en una progressió lineal”, però a partir del 2015 “es produirà una corba exponencial”. Tot un conjunt de dispositius estaran connectats a Internet. De manera que es produirà un “trencament amb un augment desproporcionat”. Aquest increment vindrà sobretot de la mà dels televisors connectats a la xarxa.

No tothom pot gaudir encara de YouTube a la televisió, però el que sí es pot veure de moment és la televisió al portal. L’èxit d'aquests creadors audiovisuals ha acabat culminant en un gran xou, el Visto lo Visto, primer i únic espectacle emès en directe des del servidor de vídeos i amb públic presencial al Teatre Alexandra de Barcelona. Col.laboren algunes de les estrelles citades com Loulogio, Rush Smith o Yellow Mellow.

La trajectòria del Visto lo Visto és llarga, però ha sigut ara quan ha assolit un gran èxit i, temporada rere temporada, ha anat guanyant més seguidors. Compta amb un format que s’adapta perfectament a les necessitats del públic presencial, de qui ho veu des de casa o dies més tard. Realitzant així, en un mateix moment, un programa apte per a tres tipus de públic.

Tot un fenomen in crescendo que, a més, posa la cirereta del pastís a l’èxit que han assolit els “youtubers” que hi col·laboren.

Men?ame