Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  06.06.2012  00:40

Abertis té 'instruccions específiques' de denunciar les matrícules

Salvador Alemany admet a Singulars 200 milions de beneficis d'Abertis amb les autopistes catalanes

Men?ame
 

Salvador Alemany, president d'Abertis, va dir ahir que aquesta empresa concessionària d'autopistes treia uns 200 milions d'euros de beneficis anuals de les autopistes catalanes. Aquesta quantitat equival a més d'una quarta part de tots els beneficis que Abertis va fer l'any passat (uns 700 milions), segons que va ell mateix en una entrevista que li féu Jaume Barberà al programa Singulars del canal 33. Alemany també va dir que l'empresa tenia 'instruccions específiques' d'Interior de denunciar les matrícules dels #novullpagar.

'Continuarem donant les matrícules dels infractors perquè és la instrucció que tenim de les autoritats de trànsit', va declarar Alemany. 'No ho fem per venjança; ho hem de fer: tenim instruccions específiques de trànsit de com hem d'actuar. Ja veurem com deriva la cosa i ens mantenim oberts al diàleg.'.

La necessitat de mantenir els peatges, segons Alemany

Heus ací com va justificar Alemany la necessitat de mantenir els peatges a Catalunya: 'A tot arreu del món s'estimen més pagar l'ús de la via de gran capacitat que no pas renunciar a unes altres partides de l'estat de benestar. Els governs no poden mantenir els estàndards de seguretat de les autopistes, si no hi posen tarifes.'.

Això no obstant, va admetre que hi havia un greuge comparatiu amb els ciutadans de la resta de l'estat. 'El gran mal que tenim a Catalunya és el greuge comparatiu. Espanya no ha entrat en el sistema harmònic. Si tothom pagués les seves vies de gran capacitat, aquí podríem rebre un tractament que seria més de justícia.'

I no va acceptar que hi hagi trams d'autopista amortitzats moltes vegades des de la concessió. 'Les inversions de les concessionàries han estat contínues i això fa que no puguem parlar d'amortització dels trams de peatge. Amb el pas del temps hi ha hagut noves necessitats, d'ampliar autopistes, de fer nous trams, d'ajustar tarifes… S'han anat ampliant en amplada i en llargada; són inversions que han anat modelant la concessió.'