Comerç ‘glocal’

VilaWeb
Redacció
29.11.2011 - 17:33

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Quan internet va sortir dels laboratoris universitaris, al principi de la dècada del 1990, era de visionaris pensar a treure’n rendiment econòmic. Però hi va haver exemples que es van encarregar de demostrar ràpidament que era ben possible: el 1995 van veure la llum la casa de subhastes en línia eBay i la ciberllibreria Amazon. Setze anys després, continuen essent els pilars més ferms del comerç electrònic, amb unes xifres de negoci encara imponents, malgrat la recessió actual. Al nostre país, i a escala ben diferent, també hi ha hagut alguns casos d’èxit lligats al comerç electrònic, i això que la tradició de compra no presencial o per catàleg no hi era gens arrelada. Parlem d’algunes versions de supermercats digitals i, també, de la botiga virtual ProductesDeLaTerra.cat, que des de l’Onze de Setembre del 2004 ha esdevingut un referent del comerç electrònic local amb la venda de productes dels Països Catalans via internet. En parlem amb Miquel Saperas, de l’Avellana Digital, i amb la professora Gisela Ammetller, dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC.

Podeu sentir-lo en format mp3.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any