Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  15.11.2011  17:17

Nous models digitals per a la premsa

Men?ame
 

Ja fa anys que damunt el sector del periodisme, especialment de la premsa, plana una pregunta del milió de dòlars: de quina manera es poden compaginar i rendibilitzar les versions en paper i en línia dels diaris? Des de la popularització d'nternet, molts diaris han provat tota mena d'estratègies per a aconseguir arribar a aquest objectiu. Al començament d'aquest segle semblava que la resposta d'aquesta pregunta era tancar els continguts en línia i fer-los pagar. The New York Times i el País van apostar fermament per aquesta estratègia, però ben de pressa van fer marxa enrere i van tornar a obrir els continguts digitals. Des d'aleshores, els models s'han continuat multiplicant. Hi ha capçaleres que aprofiten la dualitat d'edicions (imprès i digital) per a oferir continguts lleugerament diferenciats; hi ha diaris que han optat per abandonar el paper i reconvertir-se en línia; i n'hi ha que aprofiten les últimes innovacions tecnològiques per a trobar noves escletxes. És el cas del Periódico de Catalunya, que acaba de llançar l'e-Periódico, un servei de subscripció que permet reproduir a totes les pantalles (ordinador, telèfon i pissarreta) tots els continguts en paper de manera àgil i amb extres com ara vídeos, anàlisi i la participació dels usuaris. En parlem amb el director, Enric Hernàndèz, i amb Saül Gordillo, consultor de mitjans socials del diari.

Podeu sentir-lo en format mp3.