Jocs Populi: Skull & Roses

  • Nou capítol del programa de jocs presentat per Oriol Comas

VilaWeb
Redacció
21.10.2011 - 12:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Si s’hagués d’escollir el joc de taula que ha generat més fanatisme d’entre tots els que s’han inventat els últims anys, aquest seria ‘Cosmic Encounter‘, dissenyat l’any 1977 pel col·lectiu Future pasttimes i objecte de múltiples edicions a tot el món. En aquest nou capítol del Jocs Populi l’Oriol Comas ens en presenta l’última edició i ens n’explica el funcionament. L’ojectiu del joc és molt senzill: conquerir l’univers. Com? Cada jugador té vint naus espaials i un sistema solar. A través d’aliances, enganys, negociacions i també batalles ferotges, guanyarà el primer jugador que aconsegueixi col·locar naus a cinc planetes de sistemes d’altres jugadors. La filosofia és senzilla, però les partides es poden arribar a complicar molt i poden durar de vint minuts a dues hores. Tot dependrà de la destresa i l’estratègia de cadascú.

Si us agrada mentir i manipular una mica perquè els altres facin allò que voleu pensant-se que fan allò que els convé, segurament que us agradarà ‘Skull & Roses‘. En aquest nou capítol del Jocs Populi l’Oriol Comas ens presenta aquest joc de Hervé Marly, que va passar onze anys a polir-lo del tot.

El joc consisteix a guanyar dos envits a base, sobretot, d’enganyar. Cada jugador té quatre cartes i un petit tauler. De les quatre cartes, tres són d’una rosa i la quarta, d’una calavera. Els jugadors (de tres a sis) poden optar entre podar les cartes, de cap per avall, sobre el taulell o fer un envit: dir quantes cartes podran aixecar abans de trobar una calavera. De primer s’aixequen les cartes pròpies; per exemple, si al nostre tauler n’hi ha dues, i anunciem que n’aixecarem tres sense trobar cap calavera, de primer n’aixecarem dues de les nostres i després una d’un altre jugador. Els altres jugadors poden acceptar l’envit i fer el seu o bé retirar-se. Quan no en resta sinó un, comença el desafiament. Si hi reïx, guanya un envit i es torna a començar. Qui en guanya dos, guanya la partida. Si l’envit falla, el jugador ha de retirar una carta.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any