Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  19.10.2011  14:03

La UE avala el corredor mediterrani complet, però hi inclou Madrid

Finalment el projecte no deixarà fora Alacant

Men?ame
 

La Comissió ha anunciat avui en una conferència de premsa la decisió d'incloure el corredor mediterrani complet com a eix prioritari de transport europeu. Siim Kallas, l'eurocomissari de Transports, ha revelat el traçat del corredor, que finalment no deixarà despenjat Alacant i baixarà fins a Almeria, però que inclourà un ramal que pujarà d'Algesires cap a Madrid i que passarà per Saragossa. Aquest és el projecte, en PDF.

El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea pel 2030. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta el centre d'Europa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires.

L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.

La CE apostarà també pel corredor atlàntic, la interconnexió ferroviària amb el nord per Irun, però rebutjarà la travessia central pirinenca. Tot i la insistència aragonesa, i del mateix ministre espanyol de Foment, José Blanco, Brussel·les es nega a finançar en plena crisi l'excavació d'un túnel d'entre 30 i 60 quilòmetres per sota els Pirineus per connectar Saragossa i Tolosa esquivant Catalunya. Si els governs espanyol i francès el volen se l'hauran de pagar sense l'ajuda dels fons comunitaris.

Brussel·les només subvencionarà les infraestructures que siguin econòmicament sostenibles i si el seu govern estatal es compromet a cofinançar-les en els terminis previstos. Kallas preveu invertir 32.000 milions en set anys, però el repartiment és encara difícil de calcular: 10.000 milions es reserven per finançar fins el 85% de les inversions en estats beneficiaris dels fons de cohesió (l'espanyol ho és fins el 2015) i amb la resta es pagarà el 10% dels altres corredors.