Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  05.10.2011  08:51

Tremosa diu que la documentació de la Comissió avala l'eix mediterrani

Segons la informació consultada per l'eurodiputada Gessine Meissner, es descartarà el corredor central · La decisió final no s'anunciarà fins el 19 d'octubre

Men?ame
 

L'eurodiputat Ramon Tremosa ha anunciat al seu twitter que la documentació amb què treballa la Comissió Europea apunta que el pròxim 19 d'octubre es prioritzarà el traçat del corredor mediterrani com a eix prioritari de mercaderies i que es descartarà l'anomenat corredor central que travessaria els Pirineus. Així li ho va fer saber l'eurodiputada alemanya Gesine Meissner, que va veure els mapes en una reunió amb el comissari de Transports, Siim Kallas. L'anunci contrasta amb l'acord signat la setmana passada entre el govern espanyol i el francès per impulsar el corredor central.

Tremosa ha dit a Twitter: 'Un diputat ha estat avui a la Comissió i ha vist el mapa TENT: cau la Travessia Central dels Pirineus i el corredor Barcelona-València és prioritari'. En declaracions a VilaWeb, Tremosa ha remarcat que aquesta informació és un bon símptoma amb vista al 19 d'octubre, després de la mala notícia de la setmana passada amb el cop franco-espanyol per impulsar el corredor central, que connectaria Saragossa amb Pau.

En el mapa que va veure l'eurodiputada Meissner no hi havia pas aquesta connexió, però sí que es confirmava que hi hauria un altre ramal que connectaria la península amb l'Europa continental: el que va de Saragossa a la costa atlàntica.

Ara, segons Meissner, el corredor no baixaria fins a Algesires, segons la documentació que va consultar, sinó que s'acabaria més amunt. Fins on? Tremosa opina que arribarà fins a Cartagena, i no creu que els ports de València ni d'Alacant quedin despenjats: 'La comissió hi vol arribar perquè les opinions que han manifestat fins ara diuen que s'han d'unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València'.