Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  06.04.2011  12:33

Escola Valenciana presenta a Ontinyent la proposta de model educatiu

La finalitat és proporcionar la mateixa competència en les dos llengües oficials i el domini funcional de dos idiomes més

Men?ame
 

La Coordinadora de la Vall d'Albaida per la Defensa i Ús del Valencià (Covalba) va presentar dimarts a la UNED d'Ontinyent el document 'Un model d'educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià', elaborat per la Unitat per a l'Educació Multilingüe. El projecte considera com a òptims els Programes Plurilingües d’Ensenyament en Valencià (PPEV) i els Programes Plurilingües d’Immersió Lingüística (PPIL), i proposa dos vies per a la incorporació eficient de l’anglés.

En l'acte de presentació hi van participar Jaume Fullana, portaveu de la comissió d'educació d'Escola Valenciana; Vicent Pasqual, especialista d'educació plurilingüe, i Tudi Torró, membre de la Unitat per a l'Educació Multilingüe, a més de Josep Andrés, president de Covalba. Jaume Fullana va destacar l’aposta per una 'visió inclusiva de l'escola, de centrar-se en l'objectiu de garantir que tots els alumnes tinguen al finalitzar els estudis obligatoris una competència equilibrada de les llengües oficials i ser capaços d’interactuar bàsicament amb una o dues llengües estrangeres'.
Escola Valenciana insisteix que aquest document pretén acabar amb una visió segregadora dels programes d'ensenyament, per això incideix també en la introducció de mesures correctores en els Programes d’Incorporació Progressiva (PIP) actuals 'per garantir competències plurilingües satisfactòries'. I insisteix a recalcar que des de l'aprovació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià 'els programes d'ensenyament  en valencià han sigut l'única opció eficaç per impartir el model d'enriquiment d'educació bilingüe'.
El document en qüestió aposta, en el cas dels programes plurilingües d'ensenyament en valencià, per consolidar les llengües valencià i anglés des d’infantil i primer cicle de primària, de manera que la llengua amb major presència social (castellà) s'introduïsca a partir dels 7 anys. En aquest cas l’anglés comptaria amb un 25% d’ús vehicular des dels tres anys. Si s'opta per no ajornar la llengua dominant, s'hauria d’incorporar l'anglés de forma més incident en el 1r cicle de primària.