Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  24.11.2010  06:00

Autor/s: Martí Crespo

La campanya més 'social'

Men?ame
 

No és cap novetat que internet i les xarxes socials són, elecció darrere elecció, una part important de l'estratègia de campanya de tots els partits. Ho demostren, clarament, la secció especial del directori Nosaltres.cat i l'aplicació Parlament 2.0, que apleguen tots els esforços digitals de les formacions que es presenten a les eleccions del 28 de novembre. Totes, sense excepció, ja fa temps que han superat l'estadi de tenir web oficial i bloc del candidat, i han adoptat eines socials com Twitter, Facebook, Flickr i YouTube. En aquestes eleccions, la gran novetat d'àmbit tecnològic són les moltes iniciatives sorgides per a avaluar l'impacte en els electors connectats de tots els esforços 2.0 que fan els partits.

Electoralia.cat

Electoralia.cat és el primer portal dedicat únicament i exclusiva a l'àmbit polític, aparegut, a més, en període electoral. És un portal de captació de dades en temps real de tot allò que passa al voltant de les eleccions i de la xarxa, amb una mica d'anàlisi i de contextualització. Electoralia.cat garbella en temps real més de cinc-cents blocs especialitzats, webs de mitjans de comunicació, la xarxa Twitter i canals de Youtube.

Eleccions Catalunya 2010

Carlos Gonzalo, Joaquim Mach, Toni Sánchez i Toni Sánchez pretenen amb Eleccions Catalunya 2010 analitzar la pre-campanya i les eleccions del 28 de novembre a la xarxa, 'des d'una òptica objectiva, crítica i no partidista'. És així que observen el comportament dels partits en àmbits com la blocosfera, Facebook, les preses de posició web, Twitter, webs i analistes polítics amb activitat a la xarxa, i segueix l'activitat més destacada dels principals partits. El propòsit és de 'difondre les noves tendències en e-política, i de demostrar el poder i la influència de la xarxa sobre el resultat d’un procés electoral'.

Socvot

Què passaria, si, les eleccions, les determinessin les xarxes socials? La resposta és a Socvot, una eina que analitza el seguiment que els partits tenen a Facebook i a Twitter. A Facebook, el partit amb més seguidors és Solidaritat Catalana per la Independència, curiosament un partit de nova creació; basant-se en la popularitat dels partits, a Twitter és Convergència i Unió el favorit dels sondatges (en el cas de Twitter, únicament compten els seguidors d'un sol partit; si són seguidors de més d'un partit, no compten).

Tuiter.net

Una altra eina experimental és Tuiter.net, que permet de saber quins termes relacionats amb les eleccions apareixen més vegades a Twitter. Els resultats hi són presentats gràficament i agrupats en categories: partits, candidats, temes... Crisi, educació i abstenció són ara mateix els temes més repetits.

Eleccionsdosmildeu.cat

Eleccionsdosmildeu.cat, preparat per l'agència 100x100.net, segueix el creixement dels seguidors dels partits a les principals xarxes socials, observa les paraules més repetides a Twitter relacionades amb la política catalana i analitza el curs de partits i candidats a Facebook i Twitter.

SkoltiLab Experiment #01

La idea al darrere de l'experiment Eleccions 2010, impulsat per un emprenedor de Sant Cugat del Vallès, és de seguir la campanya electoral al Parlament de Catalunya via Flickr i Twitter per saber de qui es parla més i què se'n diu.

Eleccions.es

Eleccions.es, amb el lema 'el vot conscient', vol ajudar els internautes a decidir la millor opció de vot segons les seves preferències polítiques, per a veure quin partit (de vuit) s'acosta més a les seves idees. Ho fa partint d’algunes preguntes clau sobre grans temes de campanya.

Electweet.cat

Electweet.cat, en canvi, indaga les converses de Twitter per obtenir una visió de 'la campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya del 28-N al minut'.

Voota

'Tu tens l'última paraula', diu la portada de Voota. Aquesta associació no lucrativa mira de 'fomentar la participació ciutadana en la política actual'; per tant, amb Voota malda perquè 'tothom es pugui informar i publicar l'opinió sobre polítics i partits'. Manté un rànquing d'escons segons els vots positius rebuts al portal.

Men?ame