19.08.2010 - 13:00
Aquest projecte és va presentar en el marc de la jornada ‘Identitat i Turisme’que va presidir el conseller d’innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. El conseller va reiterar l’aposta del Departament per estructurar l’oferta turística a través de la posada en valor de la identitat i va avançar els continguts del projecte ‘Icones Turístiques de Catalunya’, que es presentarà amb un Catàleg el proper mes de setembre. Segons el conseller Huguet, en l’àmbit del turisme, ‘la marca no té futur, en canvi, la identitat, si. Sense identitat no es pot vendre res’.
Les icones turístiques es classifiquen segons la seva naturalesa i segons l’àmbit temàtic de referència. Pel que fa a la classificació segons la seva naturalesa, hi ha icones tangibles (naturals o humanitzades), intangibles (vinculades a la tradició o contemporànies) i personatges (referents a personatges històrics, contemporanis o de ficció). Segons l’àmbit temàtic, el projecte classifica les icones en àmbits relacionats amb la cultura, arts i ciència; natura i territori; esports i esdeveniments. Durant la presentació, el conseller va avançar exemples del centenar d’icones que integren aquest projecte: des de la nova cançó, fins al correfoc, passant pel patrimoni romànic com el Patocràtor de Taüll, la típica figura del Caganer, la Sagrada Família, el Canigó o el conegut quadre del pintor Casas i Pere Romeu en un tàndem. Aquestes icones es materialitzaran en diverses expressions tangibles, com línies de marxandatge de suport a la promoció turística, souvenirs, regals institucionals, artesania (com les Empremtes de Catalunya), material per a publicacions, guies, webs i fulleteria, i qualsevol article o producte que pugui ser d’interès per al consumidor.