Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  29.12.2009  13:47

Generalitat i govern espanyol signen l'acord del traspàs de la rodalia de Barcelona

El govern català decidirà sobre tarifes i horaris, però les vies continuaran sent propietat de Foment

Men?ame
 

La Generalitat i el govern espanyol han tancat avui, amb dos anys de retard, l'acord de traspàs del servei de trens de la rodalia de Barcelona, que a partir de l'1 de gener serà competència de l'executiu català. El conseller d'Interior, Joan Saura, ha qualificat l'acord d'històric i ha dit que era 'el traspàs més important des de l'aprovació de l'estaut', ja que ees tractava d'una 'reivindicació històrica de Catalunya'. Durant l'any que ve Renfe continuarà sent l'operadora del servei i a partir del 2011 la Generalitat podrà decidir si la canvia.

Durant l'any que ve Renfe continuarà sent l'operadora del servei i a partir del 2011 la Generalitat podrà decidir si la canvia. El procés anirà acompanyat de 117 milions d'euros que aportarà el govern espanyol per cobrir el dèficit, és a dir, el cost de l'explotació que no queda cobert amb els bitllets dels viatgers. Aquesta quantitat aportada per l'estat hauria d'augmentar el 2011 per les noves infrastructures previstes en el pla de la rodalia de Foment, com el desdoblament de la línia de Vic i els accessos a l'aeroport del Prat.

Amb el traspàs de la rodalia, la Generalitat serà l'autoritat ferroviària i assumirà una sèrie de funcions com ara la decisió sobre les tarifes, freqüències i horaris dels trens, però no tindrà pas la competència en infrastructures, que són propietat d'Adif, depenent del ministeri de Foment. La Generalitat i Adif signaran un conveni perquè el govern pugui fixar els nivells de qualitat del servei.

Però això no convenç pas a CiU ni a organitzacions de promoció del transport públic, que sostenen que la Generalitat estarà lligada de mans si vol millorar substancialment el servei de trens, perquè la infrastructura continuarà sent propietat de l'estat.