09.07.2009 - 10:55
Vueling i Clickair han començat a operar, després d’haver-se fusionat, com una sola companyia. La nova Vueling, que ha començat a volar passada la mitjanit, farà avui dos-cents seixanta-tres vols, a través de setanta-una rutes, i transportarà uns quaranta mil passatgers. Esdevé la primera aerolínia de l’aeroport del Prat i la quarta, de baix cost, de tot Europa pel que fa al nombre de passatgers (les estimacions són d’onze milions l’any).La nova companyia, amb seu a Barcelona, disposarà d’una flota de trenta-cinc avions Airbus A320. Volarà a quaranta-cinc aeroports de disset països d’Europa i el nord d’Àfrica, fent un total de noranta-dues rutes. Dels vols, cent seixanta es faran des de l’aeroport del Prat (amb 26 rutes), fet que comporta un 70% de les operacions. Dels altres cent tres vols restants, que cobriran quaranta-cinc rutes, se’n faran deu des d’Eivissa i set des de València. La resta pertoquen a Sevilla (34), Madrid (30) i Màlaga (14).
Els accionistes
Iberia controlarà Vueling, amb un 45% de les accions. Inversiones Hemisferio, de la família Lara, hi participarà amb un 15% de les accions. Així doncs, José Manuel Lara, president d’Inversiones Hemisterio i del grup Planeta, reduirà la seva participació a la companyia aèria, car fins ara disposava del 24% de les accions de Vueling. Lara ha assegurat que la nova Vueling, tot i que tindrà Ibèria com a accionista principal, serà ‘una companyia independent’ perquè així ho garanteixen els acords a què han arribat Vueling i Clickair. Nefinsa, de la família Serratosa, hi participarà amb un un 5% de les accions. El 35% del capital restant continuarà cotitzant en la borsa. Quercus, Iberostar i ACS deixaran de ser-ne accionistes.
Josep Piqué, president de l’actual Vueling, continuarà exercint la presidència de la nova companyia resultant de la fusió, mentre que l’actual director de Clickair, Álex Cruz, ocuparà el càrrec de primer executiu.
Fusió defensiva
Totes dues empreses acumulaven pèrdues importants i competien l’una amb l’altra. De fet, Vueling va començar a operar el juliol del 2004, però no va poder abastar el seu pla estratègic quan es va fundar Clickair, el 2006. Així doncs, amb aquesta fusió pretenen de fer una unió de forces que els permeti de recuperar-se econòmicament.
El procés de fusió, que ha estat llarg, ha pogut tancar-se, finalment, després que la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) hagi eximit Ibèria de presentar una oferta pública d’adquisició (OPA) del cent per cent del capital de la nova Vueling.
Enllaços
Preguntes més freqüents per resoldre dubtes sobre el procés de fusió.
Web de Vueling.