Jornada d’estrena de la nova T1 del Prat sense incidències importants

  • Han començat a operar-hi només dinou companyies aèries

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Redacció
17.06.2009 - 12:04

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La nova terminal de l’aeroport del Prat, la T1, funciona avui, primer dia, amb normalitat i sense incidències importants. Un vol de Spanair amb destinació Madrid ha estrenat, a les 6.06, amb sis minuts de retard, la terminal. El primer vol d’arribada ha estat també un Spanair procedent de Palma, que ha arribat a les 7.50. El president de la companyia, Ferran Soriano, s’ha mostrat satisfet de com ha anat l’arrencada de l’activitat (àudio).

El primer vol que ha sortit de la nova terminal, el JK-401 d’Spanair, ha funcionat amb total normalitat, arribat a la seva destinació, Barajas, amb puntualitat. ‘És excel·lent’, ha manifestat un somrient Soriano, que ha destacat, però, que el més important ara és que, després que la inauguració de la T-1 hagi estat noticia, ‘ ja deixem de ser noticia perquè tot va correctament’, ha destacat Soriano en declaracions als periodistes després d’aterrar a Madrid. Soriano ha afegit que, a partir d’ara, ‘comença una operació complexa’ per a Spanair, que operarà 122 vols cada setmana des de l’aeroport de Barcelona.

L’únic retard que s’ha registrat avui al matí és el d’un vol de la companyia Turkish Airlines, que ha aterrat a dos quarts de dotze, amb 30 minuts de retard. Ara, no hi ha hagut cues importants ni als mostradors ni al busos llançadora entre terminals.

La T1 neix (vídeo) amb la voluntat d’esdevenir un aeroport intercontinental. Perquè això sigui possible cal canviar el model centralitzat de gestió, cosa que Zapatero va prometre que faria abans d’acabar l’any.

Actualment l’aeroport de Barcelona fa unes 300.000 operacions i rep uns trenta milions de viatgers l’any, però solament té nou destinacions a Amèrica, quatre a l’Àsia llunyana i cap a l’Àfrica subsahariana. Molt lluny d’aeroports com els de Frankfurt, Manchester, Milà i Munic.

La nova terminal no solament neix amb més d’un any i mig de retard, sinó també sense accessos per tren i metro. De moment, doncs, únicament s’hi pot arribar per carretera. Avui s’hi esperen 250 vols i 30.000 passatgers. Més de 4.000 treballadors d’AENA treballaran avui a la nova T1 i uns 150 es faran càrrec d’informar els viatgers. De moment, les consultes més freqüents han estat relatives a la manera d’arribar-hi.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes