Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  11.06.2009  11:05

El 25% dels alumnes de sisè del Principat suspenen la prova de Primària

El nivell socioeconòmic dels alumnes influeix en les notes

Men?ame
 

El 25% dels alumnes de sisè del Principat no han superat la prova que van fer el 6 de maig passat, dissenyada pel departament d'Educació, amb l'objectiu de conèixer el nivell acadèmic dels futurs estudiants d'ESO. VilaWeb va elaborar aquest reportatge amb motiu de la prova. Els resultats difereixen molt depenent del nivell socioeconòmic dels nens. El conseller Maragall, per la seva banda, ha dit que els resultats no eren pas acceptables (àudio).

Ha afegit, però, que ara, a partir de la realitat que queda palesa arran d'aquestes dades, es podrà actualitzar el sistema educatiu i fer-ne esmenes (àudio). El conseller d'Educació, fortament qüestionat per la comunitat educativa arran de la seva política, ha dit també que els resultats de la prova han de servir per a detectar quins són els centres que tenen problemes. Ha afegit, a més, que 'el que importa és el que passi al final de l'educació bàsica'.

Anàlisi dels resultats

Segons els resultats presentats avui pel departament, la nota mitjana és de 76 punts sobre 100 (es considera aprovat a partir dels 70 punts). El nivell dels nens d'11 anys en les competències de llengua és de 76,9 punts; en espanyol, 75,10, i en matemàtiques, 77,99. Aquestes proves cerquen mesurar si els nens saben llegir, escriure i operar matemàticament de manera bàsica per passar a primer de Secundària sense dificultats.

Les diferències de resultats són especialment rellevants si es correlacionen amb el nivell socioeconòmic dels escolars. Un 14,5% dels estudiants amb major nivell socioeconòmic suspèn en llengua, mentre que en els nivells socioeconòmics més baixos suspèn el 44,3%. Aquesta xifra es repeteix de manera semblant en les competències d'espanyol i matemàtiques.

Pel que fa als resultats per titularitat dels centres, en les escoles privades suspenen l'examen de llengua un 10,3% dels alumnes; en les concertades, un 17,6%, i en les públiques, un 28,6%. Aquestes puntuacions també es repeteixen de manera molt semblant en espanyol i matemàtiques.

Segons aquestes dades, les nenes obtenen millors puntuacions que els nens en lectoescriptura, amb diferències d'entre tres i quatre punts, mentre que ells es desenvolupen millor en les matemàtiques, on treuen una mitjana de 79,41 punts respecte dels 76,52 de les nenes.

Totes les escoles poden descarregar-se des d'avui els resultats dels seus estudiants i facilitar-los a les famílies, que rebran un breu informe amb recomanacions personalitzades.

A partir del dia 18, els centres podran conèixer quina és la situació global dels seus alumnes i els resultats de la seva escola respecte a la mitjana catalana i respecte a altres -anònimament- en les seves mateixes condicions socioeconòmiques. En cap cas es difondran llistats ni noms d'escoles amb els resultats.

Men?ame