NotÝcies

Divendresá 13.03.2009á 10:59

Arrenca el nou Arts Santa M˛nica

Posa l'accent en la presŔncia a internet i l'encreuament de totes les arts, la ciŔncia i la comunicaciˇ

Men?ame
 

DesprÚs de mesos d'incertesa a Santa M˛nica, ara obre una nova etapa amb nova identitat i web (Arts Santa M˛nica) i amb el prop˛sit clar d'esdevenir un espai de confluŔncia i encreuament entre les arts, la ciŔncia i la comunicaciˇ. Claret Serrahima n'ha dissenyat la identitat grÓfica i el projecte de presŔncia a internet posa l'accent en les possibilitats de les eines 2.0. TambÚ s'han fet reformes a l'espai impulsades pels arquitectes Albert i David Viaplana.

'HavÝem d'obrir finestres i tirar envans perquŔ la mem˛ria i les arts es relacionessin', va dir Vicenš Altaiˇ, director d'Arts Santa M˛nica en la presentaciˇ del nou projecte. AixÝ, l'objectiu d'Arts Santa M˛nica Ús 'generar idees, projectes, recerca i materials que promoguin un diÓleg entre les aportacions locals i la dimensiˇ global de la societat'. La programaciˇ del centre, que comenša les activitats dilluns, se situarÓ en diversos llocs: el quiosc, el balcˇ de la Rambla (espai polivalent d'accions i debats), l'arxiu (sala d'exposicions), el claustre (gran espai d'exposicions), el laboratori i tambÚ l'espai p˙blic. El somriure del gat de Cheshire, instalĚlat a la fašana de l'edifici que no funcionava des de fa temps, es tornarÓ a accionar quan es comenci a fer fosc.

La nova identitat grÓfica

L'estudi Cla-se, dirigit per Claret Serrahima, ha sigut l'encarregat de crear la marca que contÚ un sÝmbol amb quatre lletres 'A' i un logotip amb el nom d''Arts Santa M˛nica' en el qual aquestes quatre lletres desapareixen. En l'espai tambÚ s'han fet algunes modificacions a cÓrrec d'Albert i David Viaplana, que ja van ocupar-se de la reforma de l'any 1989, com la construcciˇ d'una plataforma a l'entrada i l'obertura d'un rectangle al centre geomŔtric de la fašana.

Les possibilitats 2.0

La presŔncia del centre a internet aposta per les eines 2.0 (Youtube, Myspace, Facebook, Del.icio.us i Flickr): Ús pensada com 'un lloc de llocs' que desplegui tota la informaciˇ en el conjunt de la xarxa. Aquesta aposta permetrÓ, per exemple, que una persona que visiti l'Arts Santa M˛nica pugui publicar les fotografies fetes durant la visita al canal Flickr del centre o opinar sobre el que ha vist a l'espai de Facebook.