Arrenca el nou Arts Santa Mònica

  • Posa l'accent en la presència a internet i l'encreuament de totes les arts, la ciència i la comunicació

VilaWeb
QUÈ S'HI FARÀ?

El nou Arts Santa Mònica s'obre amb un programa que aplega música, art, cinema, literatura i dansa, i en el qual hi prendran part Carles Santos, Alfredo Jaar, Isabel Coixet, John Berger i la companyia Mal Pelo (vegeu-ne el programa (pdf)). Dilluns que ve es farà la primera activitat: una intervenció pública d'Alfredo Jaar anomenada 'Qüestions, qüestions'; el dia 1 d'abril l'artista Carles Santos farà una acció musical itinerant a la Rambla i del 2 al 7 el centre acollirà un homenatge d'Isabel Coixet a John Berger; també és previst que es faci una exposició sobre l'antiga presó Model de València. Durant el primer trimestre l'horari d'obertura de l'espai serà de dimarts a diumenge de dotze a deu de la nit.

Redacció
13.03.2009 - 10:59

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Després de mesos d’incertesa a Santa Mònica, ara obre una nova etapa amb nova identitat i web (Arts Santa Mònica) i amb el propòsit clar d’esdevenir un espai de confluència i encreuament entre les arts, la ciència i la comunicació. Claret Serrahima n’ha dissenyat la identitat gràfica i el projecte de presència a internet posa l’accent en les possibilitats de les eines 2.0. També s’han fet reformes a l’espai impulsades pels arquitectes Albert i David Viaplana.’Havíem d’obrir finestres i tirar envans perquè la memòria i les arts es relacionessin’, va dir Vicenç Altaió, director d’Arts Santa Mònica en la presentació del nou projecte. Així, l’objectiu d’Arts Santa Mònica és ‘generar idees, projectes, recerca i materials que promoguin un diàleg entre les aportacions locals i la dimensió global de la societat’. La programació del centre, que comença les activitats dilluns, se situarà en diversos llocs: el quiosc, el balcó de la Rambla (espai polivalent d’accions i debats), l’arxiu (sala d’exposicions), el claustre (gran espai d’exposicions), el laboratori i també l’espai públic. El somriure del gat de Cheshire, instal·lat a la façana de l’edifici que no funcionava des de fa temps, es tornarà a accionar quan es comenci a fer fosc.

La nova identitat gràfica

L’estudi Cla-se, dirigit per Claret Serrahima, ha sigut l’encarregat de crear la marca que conté un símbol amb quatre lletres ‘A’ i un logotip amb el nom d”Arts Santa Mònica’ en el qual aquestes quatre lletres desapareixen. En l’espai també s’han fet algunes modificacions a càrrec d’Albert i David Viaplana, que ja van ocupar-se de la reforma de l’any 1989, com la construcció d’una plataforma a l’entrada i l’obertura d’un rectangle al centre geomètric de la façana.

Les possibilitats 2.0

La presència del centre a internet aposta per les eines 2.0 (Youtube, Myspace, Facebook, Del.icio.us i Flickr): és pensada com ‘un lloc de llocs’ que desplegui tota la informació en el conjunt de la xarxa. Aquesta aposta permetrà, per exemple, que una persona que visiti l’Arts Santa Mònica pugui publicar les fotografies fetes durant la visita al canal Flickr del centre o opinar sobre el que ha vist a l’espai de Facebook.

Enllaços
Programa (pdf) inaugural del nou Arts Santa Mònica.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any