Barcelona tindrà divuit punts per carregar vehicles elèctrics

  • BSM els instal·larà al llarg del 2009 · Espera tenir-ne cinquanta el 2014 · La demanda és escassa però és previst que augmenti

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
15.02.2009 - 11:09

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Barcelona disposarà de divuit punts per carregar vehicles elèctrics. Abans que acabi l’any, Barcelona Serveis Municipals (BSM) instal·larà entre un i dos sortidors a sis pàrquings a l’aire lliure i a dotze de soterranis. Les benzineres, d’una altra banda, demanen saber quin paper hi tindran. Segons el president de la Federació Catalana d’Estacions de Servei, Manuel Amado, la implantació és ‘poc viable’. De moment la demanda és escassa.Certament, la demanda, fins ara, és escassa. L’empresa assegura, per tant, que el problema de la implantació d’aquest servei és precisament aquest, i no pas la manca d’oferta. Però, com que la indústria automobilística comença a apostar pels vehicles elèctrics i híbrids, aquest problema podria resoldre’s en un termini de temps no gaire llarg.

El cost del servei és el que s’aplica a qualsevol vehicle per l’estança (1,2 euros) més 1,95 euros l’hora pel servei prestat.

BSM, empresa que gestiona les infrastructures relacionades amb la mobilitat, fa una aposta ferma per aquest tipus de servei. Pretén que el sistema estigui implantat en cinquanta aparcaments municipals de la ciutat el 2014.

El primer punt on es va implantar el sistema de càrrega es va inaugurar el mes de maig de l’any passat, a l’aparcament que hi ha al carrer Cartagena cantonada amb Consell de Cent. Va ser arran d’un conveni de col·laboració amb Bodegues Torres, que ha estat el primer client, i fins ara, l’únic. I és que, segons fonts de BSM, el problema ‘no és l’oferta’, sinó que ‘no hi ha prou clients’ i el servei ‘no arrenca’.

El president de la Federació Catalana d’Estacions de Servei, Manel Amado, diu que cal compatibilitzar la introducció d’aquests nous vehicles amb la rendibilitat de les estacions, perquè si els vehicles es carreguen ‘amb endolls’, lògicament es veurien afectades per la disminució de la venda de carburants. Amado apunta que el més lògic seria que si aquests vehicles funcionen amb bateries, les estacions poguessin ser les distribuidores d’aquestes bateries i així, compensar en certa manera els litres que es deixessin de consumir en carburants.

A més a més, Amado assegura que a nivell d’infrastructura, Catalunya disposa d’una xarxa de 1.114 estacions de servei ‘plenament capaç d’assumir la implantació del vehicle elèctric’. Es qüestiona, però, que realment s’arribi a estendre l’ús d’aquests vehicles de forma massiva. Recorda que més de la meitat del que es paga pels carburants s’ho emporta l’estat espanyol en impostos, una recaptació que a més, augmenta proporcionalment amb el preu del carburant. Amado es pregunta si realment ‘l’Estat renunciarà a la recaptació més important per les seves arques’.

Enllaços
VilaWeb-Diari de l’escola: L’alternativa dels cotxes elèctrics (11/12/2008)

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any