Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  07.01.2009  06:00

L'Ajuntament juga amb la idea de Barcelona 'nació'

Signa uns cartells anunciant el Bread&Butter, en què Barcelona és 'la nació dels fashion'

Men?ame
 

Encara dins la polèmica per la intenció del .bcn, l'Ajuntament de Barcelona ha començat a omplir la ciutat de cartells anunciant el Bread&Butter i que defineixen la ciutat com una 'nació'. Els cartells d'aquesta fira, allotjada al Firal de Barcelona, són signats per l'Ajuntament de Barcelona, que no l'organitza pas. Bread&Butter té la seu a Berlín i ha adoptat com a eslògan de la fira d'enguany 'United Nations of Bread And Butter'.

Els cartells de l'Ajuntament de Barcelona diuen 'I'm a Citizen of Barcelona Nation' i 'The Nation of Fashion'. Aquesta identificació de 'nació' amb col·lectius de seguidors d'una marca o d'una moda, l'han feta recentment algunes campanyes publicitàries, però mai d'una institució pública.

I els cartells arriben en plena polèmica per l'intent de l'Ajuntament de Barcelona de demanar un domini d'internet .bcn i subratllen la reiterada definició de la ciutat com una 'marca', que ha provocat protestes de l'oposició.

La demanda d'un domini .bcn per a la ciutat va ser aplaudida pel Partit Popular que animà el govern municipal de PSC i Iniciativa a emprar el nou domini per substituir el .cat. CiU i Esquerra Republicana van oposar-s'hi, si el domini municipal pretenia tapar el domini cultural català. En el mateix sentit es va manifestar el govern català per boca del Secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Jordi Bosch.

Poc després una encarregada de l'Ajuntament de Barcelona de la promoció de la marca .bcn va escriure un llarg apunt en un bloc en què exposava les seves impressions sobre Barcelona i Catalunya, captat per Directe!. En l'apunt Tellez es declarava orgullosa de Barcelona, però menystenia els intents normalitzadors del català que considerava un obstacle. Ella, deia, es presenta a tot arreu dient 'I'm from Barcelona'. Tellez va ser un dels tres representants de l'Ajuntament de Barcelona a la primera reunió de l'ICANN amb els promotors del domini .bcn .