Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  11.11.2008  00:00

Arriba l'accent perdut de Magic Badalona gràcies a la campanya de Facebook

Entrevista a l'impulsor de la campanya, el doblador badaloní Jaume Lleal

Men?ame
 

Un col·lectiu ciutadà format per prop d'un miler de persones, que s'han coordinat fent servir la xarxa social per internet Facebook, ha aconseguit finalment que el nom del centre comercial Magic Badalona, s'escrigui correctament, amb el preceptiu accent a la paraula Màgic. L'impulsor de la campanya lamenta les paraules del regidor de Cultura de la ciutat, menystenint la iniciativa i qualificant-la de 'xocolata del lloro'.

De moment, encara figura amb la falta d'ortografia però segons el consell d’administració del Club Joventut Badalona 'en aquests moments podem informar que ja està encarregada la fabricació de l’accent que ha de situar-se a la façana del nou complex'. Aquest comunicat es pot llegir en la versió completa al web oficial del club i es va fer públic unes hores abans de la concentració convocada per al dissabte passat. Unes cinquanta persones van exigir a les portes d'aquesta gran superfície l'accentuació del terme Magic i es van entrevistar breument amb Federico Aguilar, portaveu de l'empresa. Aquest va revelar que el centre ha encarregat un presspost a les diferents empreses per fer el canvi.

El grup de Facebook compta amb un miler d'adherits i és accessible aquí.

L'impulsor d'aquesta iniciativa d'èxit és el doblador badaloní Jaume Lleal. Vilaweb Badalona ha realitzat aquesta entrevista:

Quin és l’estat de la campanya, avui? Quins compromisos ha pres la Penya?
Dissabte es va dur a terme la “Trobada d’accents”. Havíem concertat una entrevista amb el senyor Federico Aguilar, director del centre comercial, i ens va comentar que la propietat del Magic Badalona ho veia amb bons ulls i estava disposada a estudiar el canvi, però que no podia ser una cosa immediata ja que s’havien d’estudiar pressupostos, perquè a més a més del canvi del logo principal hi ha uns setanta punts amb el nom Magic Badalona en tot el recinte, a part d’altre material que també s’haurà de canviar. Per part de la Penya, només es coneix la nota del Consell d’Administració que van penjar al web del club, divendres al vespre, poques hores abans de la “Trobada d’accents”, on es deia textualment: ‘ja està encarregada la fabricació de l’accent que ha de situar-se a la façana del nou complex.’ Com es pot comprovar, la versió del director del Magic Badalona no coincideix amb la versió del club. Però sigui com sigui, el que importa és la col·locació de l’accent.

Com valores les declaracions de la ‘xocolata del lloro’ del regidor Vives?
Les vaig sentir en directe a través de R.C.B. i vaig trucar immediatament. Faltaven dos minuts per les deu i no hi havia massa temps però van tenir la deferència de deixar-me intervenir en directe. Simplement vaig dir que les paraules del senyor Vives eren lamentables, i més encara, tractant-se del regidor de cultura. Les continuo valorant de la mateixa manera. Com pot considerar, un regidor de cultura, ‘la xocolata del lloro’, un moviment en defensa de la llengua i que compta amb el suport d’un miler de persones? Tant de bo hi haguessin moltes ‘xocolates del lloro’ com aquesta, perquè amb moltes preses, potser aconseguiríem tenir una bona rajola.

Per què vas utilitzar Facebook per iniciar la campanya?
Feia pocs dies que els meus fills m’havien comentat l’existència d’aquesta aplicació i que havia obert la meva “paradeta” quan vaig veure, passant per l’autopista, que ja havien col·locat el logo del Magic Badalona, amb la sorpresa això sí, que hi faltava l’accent corresponent. Com que havia vist que al Facebook hi havia campanyes de tota mena, a favor i en contra del més inimaginable, vaig pensar que podria ser un bon mitjà per iniciar una reivindicació de l’accent del Magic Badalona.

Quins avantatges i inconvenients hi has trobat?
L’avantatge més important és que amb un sol clic et pots comunicar immediatament amb tot un grup de persones, sense límit, tant pública com privadament. Si hi hagués de buscar un inconvenient, potser seria que en el cas de grups com el nostre, al tractar-se de grups oberts, hi té accés tothom i hi ha el risc que hi escriguin qualsevol bestiesa. Tot i que els administradors poden eliminar missatges, no sóc partidari de fer-ho, a no ser és clar, que es tracti d’opinions fora de lloc, insults, etc.

Creus que es poden fer més campanyes com aquesta a través del Facebook?
Realment és una eina molt bona per comunicar amb la gent. Ara parlem del Facebook perquè vivim la flamarada de la novetat. D’aquí a un temps, no ho dubto pas, sortirà una nova aplicació que ara ni ens podem imaginar i que serà millor que el Facebook. Per aquestes campanyes sempre hi ha hagut alguna aplicació, l’IRC, el Hotmail, ara el Facebook. Cada vegada són millors, amb un entorn més agradable i amb més prestacions. Però, de fet, jo diria que és la xarxa en sí, qui té unes possibilitats inimaginables.

Men?ame