Montilla trasllada ara al govern espanyol la moció del Parlament contra el túnel del TGV

  • El govern va dir que no li faria cas quan fou aprovada

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Redacció
20.02.2008 - 17:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, ha dit que ja havia fet arribar per escrit al govern espanyol la petició del parlament d’aturar les obres del túnel del TGV pel centre de Barcelona. Quan fou aprovada, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va dir que no en farien cas, però Montilla ha insistit a complir les disposicions parlamentàries, just el dia que s’inaugura la línia del TGV Barcelona-Madrid.Montilla ha advertit que la compra de Spanair per Iberia seria molt perjudicial per a Catalunya i que, si es fes, el govern català ho portaria a la Comissió de Defensa de la Competència. L’executiu entén que hi hauria una concentració de companyies a la nova terminal sud de l’aeroport del Prat i que s’haurien de tornar a adjudicar els espais.

Posada en marxa del TGV Barcelona-Madrid

Avui, s’ha posat en marxa el TGV Barcelona-Madrid. El tram de la línia pendent per estrenar era el que connecta Tarragona amb Barcelona. La pròxima fita de la línia és la connexió amb Catalunya Nord, prevista per al 2012. Però abans s’han de fer les obres pendents més amunt de Barcelona i dins mateix de la ciutat, com la del polèmic túnel que l’ha de travessar. Les del túnel ja són adjudicades, malgrat l’oposició del parlament.

La línia s’havia d’inaugurar fa uns quants anys, si bé el govern espanyol va acabar deixant-la per al desembre de l’any passat, però un esvoranc a l’andana de l’estació de Bellvitge va impedir de respectar l’última data proposada.

El TGV en marxa i retards a rodalia

Avui s’ha estrenat la línia, que enllaça aquestes dues ciutats en 2 hores 43 minuts. Uns dos-cents cinquanta passatgers han sortit de l’estació de Sants, a les sis del matí, amb un tren Siemens S-103. A la mateixa hora n’han sortit uns cent-seixanta de Madrid. Els viatges inaugurals s’han fet sense incidències.

En canvi, a la rodalia de Renfe de Barcelona les previsions no s’adiuen amb la realitat. El dia mateix de l’estrena del TGV, unes obres fetes durant la nit a l’estació de Sants s’han acabat més tard que no havien previst i han afectat els primers trens d’R-3 i R-4. Les obres s’havien d’acabar a les cinc, però s’han acabat mitja hora més tard. A sobre, a R-2, l’avaria d’un tren a l’entrada de l’estació de Sant Andreu Comtal ha causat retards de mitja hora.

Quant al TGV, disset viatges diaris per sentit lligaran Barcelona i Madrid. Vuit seran directes, i a les hores punta passaran cada mitja hora (entre les set i les nou del matí, i entre dos quarts de sis i les set del vespre).

Les tarifes

El bitllet senzill costa 102 euros. Ara, un bitllet per a embarcar al moment mateix d’arribar a l’estació, en costa 163,50, però si es reserva amb quinze dies d’antelació per internet, 40 (vegeu les tarifes).

Suplement per als taxis

Els taxis que surtin de l’estació de Sants cobraran un suplement de 2,10 euros, segons que va aprovar l’Entitat Metropolitana del Transport i que va ratificar la Comissió de Preus de la Generalitat. Aquest recàrrec hauria d’incentivar els taxistes a oferir més servei a l’estació de Sants per a cobrir la demanda superior que hi haurà des d’ara.

Enllaços
Web de la xarxa estatal de TGV.
Web del Ministeri de Foment espanyol.
Tarifes Barcelona-Madrid (pdf).
Informació sobre la devolució de bitllets pels retards als trens de la rodalia de Renfe.
Renfedats, plataforma de ciutadans afectats per la Renfe.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any