Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  02.02.2008  06:00

Anàlisi: sorpresa per l'agressiva oferta de Microsoft per adquirir Yahoo!

Ofereix 30.000 milions d'euros pel cercador, que sembla que va rebutjar una oferta anterior

Men?ame
 

L' agressiva oferta de compra de Yahoo feta pública per Microsoft ha causat sorpresa als mercats. Consideren que Microsoft ha fet una oferta tan alta per tal que els accionistes de Yahoo! pressionin els seus fundadors, dels quals es diu que havien rebutjat una oferta prèvia que no es va fer pública. El cert és que ningú sembla que pugui igualar els trenta mil milions d'euros oferts per una operació que té Google en el punt de mira.

Segons diverses publicacions americanes Microsoft ja fa mesos que intenta la compra de Yahoo! a través de converses privades amb els seus principals accionistes i hauria fet l'oferta de compra en topar amb la negativa d'aquests a vendre.

Això explicaria un preu tan alt, que cap altra empresa sembla que pugui igualar. És cert que la prima respecte al valor de borsa de Yahoo! no es tan alta si es té en compte el preu de la companyia fins fa unes setmanes i no el que marcava dijous, però el volum global de l'operació és molt impressionant. Tant que només es pot explicar en termes estratègics. Microsoft veu com cada vegada més el centre de la informàtica es trasllada dels PC's a internet i observa amb preocupació l'indiscutible lideratge de Google en aquest terreny. Com més productes nous fa Google, molts d'ells substituint eines de Microsoft per eines executables en línia, més nervis hi ha a l'empresa liderada per Bill Gates. Unir Yahoo! i MSN, segon i tercer webs del món, sembla així un intent, potser a la desesperada, de no perdre més influència davant Google i podria significar una nova reorientació dels fabricants de Windows.


Un moment difícil per a Yahoo!
L'oferta arriba en un moment baix per a Yahoo!, malgrat que aquesta empresa continua sent la segona d'internet. Yahoo! va comunicar fa uns dies que aquest mes de febrer despatxaria mil treballadors perquè volia retallar despeses supèrflues i centrar els seus recursos en camps de negoci com el cercador, la publicitat en línia i el correu electrònic. L'anunci va fer que les accions de l'empresa perdessin prop d'un 9% del valor nominal, sobretot perquè Yahoo! també havia comunicat, feia poc, els resultats econòmics del 2007, que rmostraven una important disminució de beneficis respecte del 2006. En concret, el quart trimestre del 2007 Yahoo! havia guanyat un 23% menys que no durant el mateix període del 2006. Malgrat això, Microsoft fa una aposta important: ofereix fins a 31 dòlars per acció, preu que és un 62% superior a l'última cotització de Yahoo!, al Nasdaq d'ahir. Ara Microsoft confia a superar els controls de les entitats que regulen el mercat i completar la compra de Yahoo durant la segona meitat d'enguany.

Microsoft i Yahoo! aliats contra Google
Segons Steve Ballmer, director executiu de Microsoft, la compra milloraria la posició de Microsoft al mercat de serveis d'internet i afavoriria totes dues empreses; entre més coses, els estalviaria mil milions d'euros. A més, Microsoft vol oferir incentius als treballadors de Yahoo! perquè continuïn a la nova empresa que en podria sorgir. Segons Roy Ozzie, cap d'Arquitectura de Programari de Microsoft, Yahoo! ha tingut un paper pioner a internet i la combinació de totes dues empreses obriria noves possibilitats de negoci.

El punt de mira de Microsoft és la publicitat en línia, un dels camps de recerca i experimentació de Yahoo, perquè el mercat de la publicitat en línia creix molt ràpidament i, si el 2007 va moure uns 40 milions de dòlars, cap al 2010 en mourà uns 80 milions, segons Microsoft. Però actualment és Google qui domina aquest mercat: ahir mateix feia saber que el quart trimestre de 2007 havia aconseguit 4.830 mil milions de dòlars de beneficis, un 51% més que no el quart trimestre del 2006. Doncs bé, comprant Yahoo! Microsoft vol augmentar les possibilitats de competir amb Google.

Men?ame