29.06.2001 - 07:00
Edicions 62 acaba de publicar el llibre ‘Processos d’aprenentatge i formació docent en condicions d’extrema diversitat’, premi Rosa Sensat de Pedagogia 2000. Un estudi que descriu el resultat de deu anys de formació de l’equip docent d’un centre d’educació especial, l’Escola Rel, tot proposant-se mostrar com garantir l’aprenentatge creatiu a qualsevol situació escolar.
Creat l’any 1976, el centre es dedica al tractament psicopedagògic d’alumnes amb trastorns greus de personalitat, retard mental, problemes neurològics i síndromes de base genètica. Sota la supervisió de Liliana Tolchinsky, l’equip format per Margarida Ballesteros, Lourdes Brichs, Àngela Camporeale, José Cruz, Xavier Cuberes, Josep Marsé, Lourdes Pedra, Robert Ramos, Dolors Sáez i Marta Sendra, estudien les bases teòriques del constructivisme per tal de trobar la manera idònia d’aplicar-lo a les aules. El llibre es publica a la Sèrie Rosa Sensat d’Edicions 62, editorial que el passat mes de maig iniciava una col·lecció de biografies sobre mestres junt amb l’Associació Rosa Sensat.