15.11.2007 - 14:00
Aquest matí shan concentrat uns 250 estudiants de secundària davant lAjuntament en defensa de leducació pública. En acabar han marxat a la manifestació Per lEnsenyament Públic i de Qualitat convocada a Barcelona. Abans de marxar, els estudiants han aprofitat la convocatòria per fer un minut de silenci en repulsa a lassassinat del militant antifeixista madrileny Carlos, que com molts dels que estem aquí tenia 16 anys.El manifest llegit pel Moviment dAssemblees dEstudiants de Sabadell (MAES) en motiu de la vaga denuncia la continuació, per part del govern Zapatero, de la política liberalitzadora iniciada per Aznar. Considerant així que la Llei Orgànica dEducació (LOE) és la segona part de la Llei Orgànica de Qualitat de lEnsenyament (LOCE) i criticant el manteniment de la Llei Orgànica dUniversitats (LOU) iniciada pel PP.
En làmbit de secundària el MAES considera que no es destinen prou recursos per evitar la massificació a les aules. A nivell econòmic posa laccent en què la LOE avança en la privatització de lensenyament igualant centres públics i privats, alhora que dota dimportants subvencions a lEsglésia.
Altres aspectes que han destacat fan referència a la selecció, tant per la dificultat a lhora daccedir a la universitat en permetre a les universitats fer una segona prova, mantenint així el doble filtre del PP. Com per laplicació ditineraris que els estudiants de secundària interpreten com una selecció basada en el comportament i lactitud a classe, i en un suposat rendiment escolar. El manifest del MAES considera que la LOE suposa una clara retallada de llibertats democràtiques perquè redueix el poder del Consell Escolar en benefici dels directors i no reconeix el dret de mobilització dels estudiants.
Pel que fa a les Universitats els manifestants han mostrat el seu rebuig a la incorporació dun nou òrgan anomenat Consell Social, format per grans empreses i multinacionals que tenen un poder decisiu en laplicació de les noves lleis. Per últim sha criticat el detriment en la qualitat de lensenyament universitari a través de la instauració dels cicles de Grau destinat a mà dobra qualificada i Postgrau que incorpora proves daccés molt dures i selectives, i preus prohibitius.