Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  08.11.2007  06:00

Una empresa altempordanesa treballa en un projecte per fer la televisió del futur

Noufer, de Torroella de Fluvià, forma part del consorci i3media

Men?ame
 

Des d’un municipi com Torroella de Fluvià, amb una població de 700 habitants, s’està coent un fenomen que revolucionarà els continguts de la televisió del futur. L’empresa tor­roellenca Noufer és una de les dotze que integren el consorci i3media, juntament amb Mediapro –líder del projecte–, Telefónica I+D, Alcatel-Lucent, Havas Media, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV Asi), Activa Multimèdia, Infospeech, Brainstorm, Raditech, TVC i STT. Des de mitjan d’aquest any, i fins a finals del 2010, estan treballant amb un pressupost d’uns 35 milions d’euros, la meitat dels quals són finançats pel Ministeri Espanyol d’Indústria, ja que el projecte és un dels quinze seleccionats a la segona convocatòria del programa Cenit. La resta, l’aporten proporcionalment les empreses del consorci. “Serà la televisió a la carta generalitzada amb continguts multimèdia”, resumeix Eloi Batlle, doctor en enginyeria de telecomunicacions i responsable de Noufer, qui remarca que estan fent el següent pas a la TDT, la televisió digital terrestre. Aquest projecte no té precedents a l’Estat espa-nyol. Els impulsors del consorci ho justifiquen dient que és la millor arma per competir amb Europa i Amèrica. “En lloc de competir entre nosaltres, ens unim per ser més forts”, explica Batlle.

Noufer es va integrar en aquest consorci per mitjà de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) de Barcelona, on Batlle imparteix classes. La invitació a entrar a i3media no va ser rebutjada per l’empresa altempordanesa perquè, segons indica Batlle, “hi ha una demanda molt forta de continguts multimèdia i no hi ha cap tecnologia que la pugui cobrir”.


Aquest projecte també ha de donar resposta a la digitalització, tant en l’àmbit sectorial (professional) com en el particular; la proliferació de l’oferta i la corresponent fragmentació d’audiència; els sistemes de distribució i consum amb prou capacitat per plantejar models de distribució massiva altament particularitzats; i l’aparició de nous canals de distribució no controlables que permeten l’intercanvi de continguts entre els usuaris. D’aquesta manera, s’acabarà amb la distribució massiva i unidireccional de continguts –la televisió convencional– per donar pas a una oferta televisiva personalitzada i capaç d’adaptar-se en funció del perfil del consumidor. Cada espectador tindrà el seu propi prime time i la seva pròpia televisió. “La intel·ligència artificial ens ajudarà a escollir els millors continguts”, apunta Batlle, el qual també avança que en un futur proper es podrà accedir a la televisió des del telèfon mòbil transformant formats.