(08/10/07). Clam cívic de les entitats del Maresme per traslladar la N-II

  • La batalla per demanar solucions per a la N-II avança per dos camins diferents

VilaWeb
Redacció
08.10.2007 - 10:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La festa reivindicativa va reunir 3.000 persones a Premià de Mar, que van tallar la carretera durant tres hores. Els consistoris intenten avui pactar millores amb el govern. Els alcaldes del PSC no van participar a la protestaEl Maresme ha declarat una guerra cívica contra la N-II, que encara travessa els nuclis urbans. Diverses entitats lideren la reivindicació sobre l’asfalt que es traslladi la carretera, mentre que els ajuntaments ho intentaran avui als despatxos.

La batalla per demanar solucions per a la N-II avança per dos camins diferents. D’una banda, les actuacions de les plataformes ciutadanes Camí Ral, de Premià de Mar, i El Masnou 21, amb talls reivindicatius que es convoquen els dies 7 de cada mes per demanar el trasllat de la carretera i el peatge gratuït de l’autopista. Aquestes actuacions van tenir ahir un punt àlgid en el massiu tall de tres hores convocat com un acte de protesta, però també lúdic i festiu.

D’altra banda, avancen les accions institucionals dels ajuntaments del Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Cabrera de Mar, que avui es reuniran amb el director general de Carreteres, Lluís Bonet, per plantejar-li les seves queixes i suggerències sobre les obres que s’estan fent des de principis d’estiu per millorar la seguretat i pacificar la via.

La mort de Batlle

Les obres que s’estan fent a la N-II s’emmarquen en les actuacions demanades pels alcaldes de tots els municipis del Baix Maresme després de la mort al febrer de l’alcalde de Premià de Mar, Jaume Batlle, en un accident de trànsit en aquesta carretera, que arrossega una molt alta sinistralitat.

A principi de setembre els alcaldes del Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Cabrera de Mar van valorar positivament l’agilització de les obres i l’esforç per millorar la seguretat a la N-II, però també van apuntar el temor que acabi sent “una autopista encoberta”. Entre les seves preocupacions destaquen les incorporacions des de les localitats a la carretera, que consideren perilloses i “poden provocar un col·lapse i risc”, i les barreres baixes de separació, anomenades new jersey, que creuen que són agressives amb trams urbans significatius. Avui proposaran altres opcions.

Contràriament al que es preveia, l’acte cívic d’ahir va començar a esquerdar el front municipal. La taula rodona entre alcaldes prevista va haver de substituir-se per líders polítics de tots els partits, excepte del PSC. El gran absent entre els socialistes va ser l’alcalde del Masnou, Eduard Gisbert, un dels impulsors de les reivindicacions. El portaveu de les plataformes -que agrupen desenes d’entitats-, Rafael Anguera, va cloure el debat demanant als partits que “facin els deures i ens treguin la N-II”.

Camí Ral i el Masnou 21 van rebre ahir un massiu suport ciutadà en la seva reivindicació. Anguera va considerar que l’acte “festiu” recuperava “un espai espoliat”. La plataforma qualifica les obres de “desastre” i les divisòries entre sentits de “paranys mortals per als motoristes”. També els veïns del barri de la Xinesca, a Vilassar de Mar, s’han queixat d’aquestes barreres, que tenen al davant, i van apuntar la dificultat que suposen per atendre accidents per la banda de mar, així com el fet que poden afavorir les inundacions si plou.

La setmana passada el ministeri de Foment va licitar les obres de substitució de les barreres de seguretat metàl·liques dels laterals de la N-II per barreres de formigó new jersey als trams entre el Masnou i Cabrera de Mar. (font: Albert Calls per l’Avui)

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any